Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Algorytmy mediów społecznościowych cały czas się zmieniają. To co działało jeszcze kilka lat temu, teraz może okazać się nieskuteczne.
Zmiany dotyczą także algorytmu LinkedIn. Warto je śledzić więc na bieżąco.
A oto co teraz działa, a czego powinno się unikać:
Rób to, aby polubił Cię algorytm LinkedIn
• Użyj 1200-1600 znaków w swoim poście (to około 170-400 słów).
• Użyj "haczyka" (coś co przykuwa uwagę i pozwala zdobyć zainteresowanie czytającego) na samym początku czyli w pierwszych 3 linijkach (przed ucięciem tekstu i linkiem "czytaj więcej")
• Używaj od trzech do pięciu hasztagów (#). Nie ma znaczenia, gdzie w poście używasz hasztagu (może być wszędzie).
• Najlepiej sprawdzają się osobiste historie i teksty o budowaniu marki pracodawcy.
• Emotikony rządzą (ale nie więcej niż 10 w sumie na post oraz nie więcej niż 4 w jednym wierszu).
• Używaj selfie (dodają +80 do 90% do zasięgu).
• Jeśli tagujesz i dotyczy to firmy, to upewnij się, że firma zareaguje w ciągu godziny (2x większy zasięg niż w przypadku, gdy to osoba jest oznaczona i zareaguje na post). Jest to szczególnie istotne dla rekruterów i pracowników, którzy (ponownie) publikują oferty pracy.
Nie rób tego, bo algorytm LinkedIn Cię nie polubi
• Nie komentuj własnego postu w ciągu pierwszych dwóch godzin (-20% zasięgu, jeśli zrobisz to w tym czasie).
• Nie publikuj dwa razy w ciągu 18 godzin (-15% zasięgu) lub trzy razy w ciągu 18 godzin (-30% zasięgu).
• Nie dodawaj linku w komentarzu po godzinie (-20% zasięgu) i nie edytuj posta po godzinie (-10% zasięgu). Jeśli musisz już to zrobić, to poczekaj trochę dłużej.
Zaangażowanie
• Zaangażowanie i zasięg posta są określane w ciągu pierwszych 90 minut od jego publikacji. Komentarz w ciągu dwóch godzin ma 15-krotnie większą wartość niż polubienie.
• Czas publikacji posta ma znaczenie. Najlepiej to robić: poniedziałek od 10:00 do 13:00, wtorek-środa od 8:00 do 11:00, piątek od 13:00 do 15:00, sobota od 10:00 do 13:00 i niedziela od 13:00 do 15:00. Te godziny mogą się różnić w zależności od rynku.
• Odpowiadaj na komentarze innych w ciągu godziny od publikacji (+20% zasięgu).
• Po opublikowaniu posta zaangażuj się w trzy inne posty, zanim opublikujesz je ponownie (+20% zasięgu).
Najlepsze posty
• Najlepsze posty to: dokumenty (2,2 - 3,4 razy większy zasięg), ankiety (2,1 - 2,9 razy większy zasięg), karuzela (1,8 - 2,3 razy większy zasięg) lub tekst z kilkoma elementami wizualnymi (1,2 - 1,6 większy zasięg).
• Dodanie jednego linku zewnętrznego w poście ścina zasięgi przynajmniej o 40%, a dodanie dwóch linków zewnętrznych jest jeszcze gorsze (od 60 do 80% mniejsze zasięgi).
• Najgorsze posty to wideo (zmniejsza zasięg nawet o 50%).
• Osoby, które polubiły Twój post, mają o +30% większą widoczność w następnym poście, jeśli komentują to o 70% większą widoczność, a jeśli udostępniają lub publikują ponownie to aż o 80% większą widoczność.