logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

LinkedIn

Jak zadowolić (albo wkurzyć) algorytm LinkedIn?

LinkedIn Social media
Źródło:



Algorytmy mediów społecznościowych cały czas się zmieniają. To co działało jeszcze kilka lat temu, teraz może okazać się nieskuteczne.

Zmiany dotyczą także algorytmu LinkedIn. Warto je śledzić więc na bieżąco.

A oto co teraz działa, a czego powinno się unikać:

Rób to, aby polubił Cię algorytm LinkedIn
• Użyj 1200-1600 znaków w swoim poście (to około 170-400 słów).
• Użyj "haczyka" (coś co przykuwa uwagę i pozwala zdobyć zainteresowanie czytającego) na samym początku czyli w pierwszych 3 linijkach (przed ucięciem tekstu i linkiem "czytaj więcej")
• Używaj od trzech do pięciu hasztagów (#). Nie ma znaczenia, gdzie w poście używasz hasztagu (może być wszędzie).
• Najlepiej sprawdzają się osobiste historie i teksty o budowaniu marki pracodawcy.
• Emotikony rządzą (ale nie więcej niż 10 w sumie na post oraz nie więcej niż 4 w jednym wierszu).
• Używaj selfie (dodają +80 do 90% do zasięgu).
• Jeśli tagujesz i dotyczy to firmy, to upewnij się, że firma zareaguje w ciągu godziny (2x większy zasięg niż w przypadku, gdy to osoba jest oznaczona i zareaguje na post). Jest to szczególnie istotne dla rekruterów i pracowników, którzy (ponownie) publikują oferty pracy.

Nie rób tego, bo algorytm LinkedIn Cię nie polubi
• Nie komentuj własnego postu w ciągu pierwszych dwóch godzin (-20% zasięgu, jeśli zrobisz to w tym czasie).
• Nie publikuj dwa razy w ciągu 18 godzin (-15% zasięgu) lub trzy razy w ciągu 18 godzin (-30% zasięgu).
• Nie dodawaj linku w komentarzu po godzinie (-20% zasięgu) i nie edytuj posta po godzinie (-10% zasięgu). Jeśli musisz już to zrobić, to poczekaj trochę dłużej.

Zaangażowanie
• Zaangażowanie i zasięg posta są określane w ciągu pierwszych 90 minut od jego publikacji. Komentarz w ciągu dwóch godzin ma 15-krotnie większą wartość niż polubienie.
• Czas publikacji posta ma znaczenie. Najlepiej to robić: poniedziałek od 10:00 do 13:00, wtorek-środa od 8:00 do 11:00, piątek od 13:00 do 15:00, sobota od 10:00 do 13:00 i niedziela od 13:00 do 15:00. Te godziny mogą się różnić w zależności od rynku.
• Odpowiadaj na komentarze innych w ciągu godziny od publikacji (+20% zasięgu).
• Po opublikowaniu posta zaangażuj się w trzy inne posty, zanim opublikujesz je ponownie (+20% zasięgu).

Najlepsze posty
• Najlepsze posty to: dokumenty (2,2 - 3,4 razy większy zasięg), ankiety (2,1 - 2,9 razy większy zasięg), karuzela (1,8 - 2,3 razy większy zasięg) lub tekst z kilkoma elementami wizualnymi (1,2 - 1,6 większy zasięg).
• Dodanie jednego linku zewnętrznego w poście ścina zasięgi przynajmniej o 40%, a dodanie dwóch linków zewnętrznych jest jeszcze gorsze (od 60 do 80% mniejsze zasięgi).
• Najgorsze posty to wideo (zmniejsza zasięg nawet o 50%).
• Osoby, które polubiły Twój post, mają o +30% większą widoczność w następnym poście, jeśli komentują to o 70% większą widoczność, a jeśli udostępniają lub publikują ponownie to aż o 80% większą widoczność.