Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Energia psychologiczna to termin wymyślony przez Dariusa Contractora - byłego dyrektora ds. rozwoju w Airtable. Jest to poziom energii emocjonalnej odwiedzającego, który przechodzi przez lejek sprzedażowy.
Można powiedzieć, że wygląda to mniej więcej tak:
• 0 punktów energii psychologicznej = pieprzyć to (nic mi nie sprzedasz)
• 50 punktów energii psychologicznej = poziom neutralny/obojętny
• 100 punktów energii psychologicznej = kocham to! (kupię od Ciebie wszystko)
Każda pozytywna interakcja zwiększa poziom energii psychologicznej klienta. Każda zaś negatywna interakcja ją obniża.
Ilość punktów tej energii psychologicznej użytkownika zależy już od tego w jako sposób ten użytkownik trafił na Twoją stronę internetową. Jeśli trafił poprzez wyszukiwarkę (czegoś sam szukał i trafiła na Twoją stronę), to możesz założyć, że poziom tej energii będzie wyższy niż 50. Z kolei jeśli trafił poprzez zimny link z maila, to poziom tej energii będzie niższy niż 50.
Ale to nie wszystko. Poziom energii psychologicznej u użytkownika zależy też od tego, jak ogólnie postrzega on Twoją markę na podstawie wcześniejszych interakcji (bezpośrednio lub pośrednio). Jeśli marka ma doskonałą reputację i zdobyła wiele pozytywnych opinii, to możesz się spodziewać, że większość odwiedzających Twoją stronę będzie miało ten wskaźnik energii psychologicznej powyżej 50.
A oto lista rzeczy, które zwiększają poziom energii psychologicznej użytkowników (a tym samym i konwersje):
• ładny design strony
• pozytywna reputacja
• zwięzły i zrozumiały tekst na stronie
• humor, dobra rozrywka i łatwość użytkowania
• bonusy i niespodzianki
Z kolei te rzeczy zmniejszają poziom energii psychologicznej użytkowników (negatywnie wpływają na konwersje):
• zły projekt strony lub słaba reputacja
• niezrozumiałe teksty na stronie
• mylący interface użytkownika lub złe wrażenia z korzystania strony
• wolno ładująca się strona
• pola formularzy (które użytkownik musi wypełnić)
Wskazówka: Zbuduj na odpowiednio wysokim poziomie energię psychologiczną użytkownika, zanim zaczniesz ją tracić poprzez proszenie użytkownika o wykonanie takich czynności jak: wprowadzenie adresu e-mail, informacji o karcie, adresu, dodanie zdjęcia profilowego itp.
Przeanalizuj swój lejek sprzedażowy, aby zmaksymalizować energię psychologiczną użytkownika przed etapami konwersji.