logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Opinie

Co lepsze: opinie ekspertów czy klientów?

E-commerce Opinie Strona internetowa
Źródło:



Nie wszystkie usługi łatwo poddać ocenie.

W restauracji pierwszy kęs zazwyczaj pozwala stwierdzić, czy jedzenie jest dobre, czy nie. Ale jak stwierdzić czy doradca podatkowy udziela najlepszych porad?

Czyich zatem rad wolimy słuchać przy podejmowaniu decyzji o wyborze usługi? Czy są to opinie innych osób, takich jak my, czy może lepsze są rekomendacje ekspertów z danej dziedziny?

Ludzie preferują opinie znajomych w przypadku łatwych do oceny usług i ekspertów w przypadku usług trudniejszych do oceny.

Rekomendacja

• Jeśli klientom łatwo jest ocenić jakość lub skuteczność usługi lub doświadczenia (np. usługa sprzątania), wyświetlaj recenzje innych klientów.

• Jeśli trudno jest ocenić jakość lub skuteczność (np. ubezpieczenie podróżne), zaprezentuj recenzje i opinie ekspertów (np. biur podróży).

• Ludzie wtedy bardziej polubią Twoją usługę i będą bardziej skłonni do jej zakupu.

Wnioski

• Ludzie będą oceniać Twój produkt lub usługę bardziej przychylnie i będą bardziej skłonni do zakupu, gdy:
-łatwo jest ocenić jakość produktu bądź usługi i pokazujesz recenzje klientów (w porównaniu do recenzji ekspertów);
-trudno jest ocenić jakość produktu bądź usług i pokazujesz recenzje ekspertów (w porównaniu do recenzji klientów).

• W ramach 3 eksperymentów ludzie:
-ocenili usługę hotelową (usługa łatwa do ocenienia) o 11,7% wyżej, a fryzjera o 8,1% wyżej, gdy pokazano im opinie klientów zamiast opinii ekspertów;
-oceniali usługi takie jak opieka dentystyczna i agencja ubezpieczeniowa (usługi trudne do oceniania) odpowiednio o 9% i 11,5% wyżej, gdy pokazywano im recenzje ekspertów;
-byli o 21,8% bardziej skłonni do wybrania restauracji (łatwe w ocenie), gdy opinie ekspertów były zarówno pozytywne, jak i negatywne, ale o 17,4% mniej skłonni do skorzystania z restauracji, jeśli ekspert wystawił pozytywną ocenę restauracji, a klient negatywną;
-byli o 16,5% mniej skłonni do skorzystania z usług instytutu językowego (trudne w ocenie) i o 17,1% mniej skłonni do wybrania go, jeśli ekspert wydał negatywną recenzję w porównaniu do opinii klienta.

• Mieszane recenzje ekspertów (zarówno pozytywne, jak i negatywne) szkodzą postrzeganiu produktu przez ludzi znacznie bardziej niż mieszane recenzje klientów.

Dlaczego to działa?

• Silnie przekonują nas opinie osób, które uważamy za podobne do nas np. innych klientów takich jak my.

• W przypadku usług, które są łatwiejsze do oceny, uważamy, że doświadczenia innych klientów są bardziej wiarygodne, więc słuchamy tego, co mówią.

• Kiedy jednak usługa jest trudna do oceny, czujemy, że nie mamy wystarczających informacji, aby z całą pewnością wydać osąd, więc wolimy polegać na ekspertach, aby rozwiać tą niepewność.