logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

LinkedIn

Dlaczego musisz skupić się na komentarzach jeśli chcesz rozwinąć profil na LinkedIn?

LinkedIn Social media
Źródło:



Rok 2024 zapowiada się tak, że to komentarze będą rządzić na LinkedIn, a nie "polubienia".

Jeśli się nad tym zastanowić, to naprawdę ma to sens. Lajk jest jak uprzejmy gest aprobaty. Komentarz to zaangażowanie i interakcja. A LinkedIn polega na łączeniu ludzi i właśnie na zaangażowaniu i interakcjach zależy mu najbardziej.

"Komentarz" ma 15 razy większe znaczenie niż "polubienie"
• Komentarze zwiększają zasięg posta aż 15 razy bardziej niż zwykłe polubienie.
• Komentarze są 5 razy bardziej skuteczne niż udostępnianie czyjegoś postu z własnymi przemyśleniami.
• Komentarze przyćmiewają zwykłe natychmiastowe reposty 2,5 razy.

Warto też wiedzieć, że komentarz składający się z 15 lub więcej słów jest ceniony wyżej niż krótszy komentarz. Wygląda więc na to, że algorytm LinkedIn faworyzuje dogłębne spostrzeżenia i punkty widzenia.

Jak uzyskać komentarz?
• Bądź kontrowersyjny w swoim stwierdzeniu, aby sprowokować przeciwną opinię.
• Zadawaj pytania w postach (tylko takie ciekawe).
• Napisz coś niepoprawnego, tak aby ludzie chcieli Cię poprawić.
• Podziel się swoimi spostrzeżeniami i wizją oraz poproś innych o opinie (ten sposób jest najlepszy).

Jak napisać komentarz i zwiększyć swój zasięg?
• Dobrze napisany komentarz może pomóc oryginalnemu postowi uzyskać większy zasięg dzięki jego cennym spostrzeżeniom. Miły efekt uboczny: LinkedIn również da ci większy zasięg.
• Świetny komentarz jest dłuższy niż jedno lub dwa słowa i pokazuje, że faktycznie przeczytałeś post od początku do końca. Podziel się swoimi przemyśleniami, dodaj uwagi lub spraw, że ludzie i publikujący będą się zastanawiać.
• Komentarze powyżej 15 słów są preferowane przez algorytm.
Nie używaj AI. Zachowaj osobisty charakter. To nie takie trudne, a naprawdę się opłaca.

3 najważniejsze zasady pisania komentarzy
• Przeczytaj cały post i skomentuj jego treść, a nie tylko nagłówek.
• Przekaż komplement lub napisz swoje spostrzeżenie. Nie pisz tylko oczywistości typu "świetny post". Możesz też zadać pytanie, które zmusi autora do przemyśleń. Włóż wysiłek w swój komentarz i pokaż, że przeczytałeś posta i że Ci zależy. Komentarz nie powinien być zbyt długi - ogranicz się do jednego zdania.
• Baw się dobrze. Zachowaj lekkość, ale i profesjonalizm.

3 najważniejsze błędy w pisaniu komentarzy
• Powstrzymaj się od kopiowania innych komentarzy. Nie dodawaj też jednowyrazowych komentarzy. Nie pisz też zbyt długich komentarzy.
• Nie udostępniaj w komentarzach własnych linków ani nie promuj siebie ani swojej firmy.
• Zapomnij o AI. W komentarzu chodzi o nawiązanie kontaktu. Niech będzie on osobisty. A jeśli nie chcesz podjąć wysiłku pisząc własny komentarz, to lepiej nie rób tego wcale.

Najpierw skomentuj, a dopiero później polub post. LinkedIn ceni pierwszą interakcję, a komentowanie ma wyższą rangę.