logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Influencer

Przewodnik po influencer marketingu - część 1

Case study Influencer Marketing
Źródło:



Influencer marketing to forma marketingu w mediach społecznościowych, polegająca na wykorzystaniu rekomendacji wpływowych osób do rozpowszechniania przekazu wśród jak najszerszego grona odbiorców.

Jak zatem robić dobry influencer marketing?

Przede wszystkim influencer marketing musi mieć charakter strategiczny. To musi być współpraca z odpowiednim influencerem, aby można było osiągnąć jeden z tych trzech celów:
• Zwiększenie świadomości
• Przyciągnięcie uwagi
• Wpływ na decyzje zakupowe

Przestań płacić za post i podniecać się ilu ludzi obserwuje danego influencera.

Zamiast tego:
• Znajdź odpowiednich ludzi.
• Z odpowiednią grupą odbiorców.
• Aby wypromować właściwy produkt.

Rodzaje influencerów
MEGA - więcej niż milion obserwujących
MAKRO - od 0,5 do 1 miliona obserwujących
ŚREDNI - od 50 do 500 tysięcy obserwujących
MIKRO - od 10 do 50 tysięcy obserwujących

Jeśli masz ograniczony budżet lub chcesz testować współpracuj z Mikro i Średnimi influencerami. Wybierz Makro lub Mega influencerów jeśli chcesz ugruntować swoją pozycję na rynku.

Jak rozpocząć współpracę z influencerami?

1.Wyślij BEZPŁATNY produkt do influencera - nie miej żadnych oczekiwań i działaj bez żadnych zobowiązań.
2.Influencer zamieszcza organiczne posty o Twoim produkcie.
3.Wykorzystaj User Generated Content (treści tworzone przez użytkowników) w płatnych reklamach.
4.Podpisz umowę o współpracy z influencerem.

Twoim celem jest właśnie nawiązanie długoterminowej współpracy z influencerem.

3 sposoby na "pozyskanie" influencera

Influencerzy obserwowani przez celebrytów - wysyłaj im produkty i próbki za darmo ze spersonalizowaną wiadomością.
Prawdziwi celebryci - znajdź kogoś z ich zespołu lub dowiedz się jaki jest prywatny adres celebryty i wyślij mu produkt.
Ludzie z kręgu celebrytów - w ten sposób możesz też dotrzeć (trochę pośrednio) do celebryty - wystarczy wysłać produkt komuś z jego otoczenia.

Liczby

• Zidentyfikuj w każdym miesiącu od 100-500 influencerów (bazując na budżecie jaki masz)
• Minimum 20% influencerów wyrazi zgodę na otrzymanie produktu
• Co najmniej 6-30 influencerów opublikuje za darmo 2-3 posty o Twoim produkcie.

Selekcja influencerów

Nie każdy influencer, z którym rozpoczniesz współpracę, nadawać się będzie na długoterminową współpracę.

Jeśli chcesz zweryfikować influencerów pod kątem długoterminowej współpracy, to będą do niej pasować ci Influencerzy, którzy:
• są dobrymi twórcami treści
• mają wśród swoich odbiorców Twoich idealnych klientów
• pasują do Twojej misji, wizji i wyznają podobne wartości co Ty

Zadbaj o doświadczenie z rozpakowywania przesyłki

Pamiętaj, że jedynym momentem związanym z marką, który ma 100% współczynnik otwarć, jest moment rozpakowywania przesyłki. Dlatego zadbaj o to, aby to doświadczenie z rozpakowywania było niezapomniane.

Zapomnij o zwykłym kartonowym pudełku. Wyślij swój produkt w eleganckim, niestandardowym i szytym na miarę opakowaniu.

Pierwsze wrażenie jest dużo ważniejsze niż myślisz - w ten sposób pozyskuje się "rzeczników" marki, a nie tylko zwykłych zwolenników.

Przykłady:
• Viva Naturals do opakowania dołącza odręcznie pisaną i spersonalizowaną notkę.
• Beer Cartel sprzedaje piwny kalendarz adwentowy - 25 różnych piw na 25 dni.
• Journ Beauty umieszcza swój produkt na płatkach róż i dołącza spersonalizowaną notatkę.

Nie proś influencerów o robienie zdjęć. Spraw, by było to doświadczenie, w którym poczują, że muszą te zdjęcia po prostu zrobić.

Niech rozpakowywanie produktu ma również wymiar edukacyjny

Wykorzystaj moment po rozpakowaniu, aby przedstawić swój produkt. Warto, aby Twoje opakowanie, w którym dostarczasz produkt:
• mówiło o korzyściach związanych z Twoim produktem - zalety produktu
• pokazywało Twoją misję i wizję - podziel się powodem, który przyciąga ludzi do Twojej marki
• odwoływało się do wartości - pokaż ofertę dostosowaną do influencera i uczyń ją łatwo dostępną

Możesz też na swoim opakowaniu zawrzeć CTA (wezwanie do działania) albo opowiedzieć historię związaną z Twoją marką.

Gdzie znaleźć influencera?

• Hasztagi - szukaj określonych i odpowiednich hasztagów na Instagramie i TikToku.
• Społeczności - możesz dołączyć do społeczności na Facebooku, LinkedIn lub Slacku odpowiednich dla Twoich odbiorców i znaleźć tam wpływowe osoby.
• Sparktoro - wyszukaj jednego z najlepszych influencerów w swojej niszy, kliknij 'Hidden Gems' i znajdź inne mniejsze konta, które są podobne do oryginalnego konta.
• Buzzsumo - to narzędzie do nasłuchu społecznościowego, które umożliwia dostęp do bazy danych influencerów.
• Wyszukiwarka Google - wyszukaj w Google frazy 'Najlepsze blogi dla X', a znajdziesz strony agregujące najlepsze zasoby w danej niszy.