logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Strategia

Dostosuj swój marketing do etapów zaawansowania rynku

Strategia
Źródło:



Być może znasz drabinę świadomości produktu, w której dostosowujesz przekaz do tego, na jakim etapie podróży zakupowej znajduje się dana osoba, w zależności od tego, czy ta osoba:
• Doświadcza problemu
• Chce rozwiązać problem
• Jest świadoma, że istnieją rozwiązania (produkty)
• Wie, które rozwiązanie jest najlepsze

Etapy zaawansowania rynku opierają się natomiast na dojrzałości rynku, na którym istnieje Twój produkt, co jest czynnikiem:
• Świadomości Twojego produktu/kategorii - czy jest to widelec, czy pojazd elektryczny na ogniwa paliwowe
• Liczby istniejących konkurentów
• Zaawansowania istniejących konkurentów

A oto 5 etapów zaawansowania rynku:

#1. Jedyny

Przykład: Pierwsza pasta do zębów na rynku może skupiać się wyłącznie na korzyściach płynących z zapobiegania próchnicy: "Zęby czyste jak po wizycie u dentysty, ale bez wychodzenia z domu".

Wniosek: Jeśli jest to zupełnie nowa kategoria, skup się na tym, w jaki sposób Twój produkt jest nowatorskim rozwiązaniem problemu. Skoncentruj się na jego głównej korzyści.

#2. Lepszy

Przykład: Producent drugiej pasty do zębów twierdzi, że jest ona bardziej skuteczna w zapobieganiu próchnicy niż pierwsza pasta: "2 razy większa moc czyszczenia".

Wniosek: Podkreśl, w jaki sposób Twój produkt jest lepszy od istniejących rozwiązań w rozwiązywaniu podstawowego problemu.

#3. Jak to działa

Przykład: Reklamy past do zębów koncentrują się teraz na konkretnych składnikach, takich jak fluor, wyjaśniając, dlaczego są one skuteczne w zapobieganiu próchnicy.

Wniosek: Podaj szczegółowe informacje o tym, jak Twój produkt działa inaczej i jakie korzyści z tego wynikają.

#4. Jeszcze lepszy

Przykład: Producenci past do zębów zaczynają reklamować dodatkowe korzyści wynikające z tych konkretnych składników np. bielsze zęby i świeższy oddech.

Wniosek: Wzmocnij korzyści płynące z produktu dzięki pokazaniu unikalnego sposobu jego działania. Uczyń go łatwiejszym, szybszym, pewniejszym. Obiecaj dodatkowe korzyści.

#5. Dla kogo to jest

Przykład: Reklamy past do zębów koncentrują się na sytuacjach z życia wziętych, takich jak poranny rytuał rodziny czy przygotowania do randki, podkreślając przy tym produkt jako część zdrowego i pożądanego stylu życia.

Wniosek: Dostosuj swój produkt do tożsamości i idealizowanego codziennego życia klientów.