logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Punkt wyjścia

Zapewnij zgrabny punkt wyjścia dla swojej aplikacji

Produkt TikTok Wskazówka
Źródło:



Jest już grubo po północy, przeglądnąłeś już 420 filmów na TikToku. Dobrze wiesz, że powinieneś iść spać, ale wiąż nie możesz przestać przeglądać TikToka.

Żeby przestać potrzebowałbyś jakiegoś zewnętrznego wstrząsu.

Myślisz sobie wtedy: "Muszę usunąć tą aplikację z mojego telefonu".

Jeśli twoja aplikacja jest niekończąca się i potencjalnie uzależniająca (jak np. Duolingo, Tinder, gry, media społecznościowe) to:
1.Po pierwsze, gratulacje, to jest naprawdę trudne do osiągnięcia.
2.Dodaj zgrabne punkty wyjścia. Dzięki temu użytkownicy nie wypalą się tak bardzo, że przestaną wracać i zwiększą ogólną satysfakcję z produktu.

Co zaskakujące, TikTok już to robi.

Jeśli oglądasz zbyt długo, mają film, który mówi ci, żebyś zrobił sobie przerwę. Ale film nie trafia to do serca użytkowników z kilku powodów:
• Wygląda jak wszystkie inne filmy.
• Jest zbyt łatwy do pominięcia.
• Nie wykorzystuje danych przeciwko Tobie.

Oto, co zamiast tego sugeruje Growth Design:

TikTok

Komunikat o tym ile dokładnie filmów oglądnąłeś i w jakim czasie, dałby Ci naprawdę dużo do myślenia. Często tyle wystarczy, abyś przestał korzystać z aplikacji w danej chwili.

Duolingo (aplikacja do nauki języka) również można by poprawić pod tym względem. Teraz gdy osiągniesz swój cel na dany dzień, aplikacja przerzuca Cię z powrotem do drzewa lekcji, gdzie widzisz tygodnie pracy i wysiłku przed Tobą. Czujesz, że zrobiłeś tylko niewielkie postępy i jesteś mniej zadowolony ze swoich wysiłków.

Zamiast tego w Duolingo powinni zrobić to:
• Zachęcić użytkownika do opuszczenia aplikacji po tym jak osiągnął cel na dany dzień, pokazując mu komunikat o tym, że wykonał świetną robotę dzisiaj i że widzimy się jutro.
• Pokazać mu osiągnięcia z dzisiejszego dnia (np. ukończyłeś 5 lekcji i nauczyłeś się 10 nowych słów) - jest to takie pozytywne wzmocnienie poprzez pokazywanie użytkownikowi jego osiągnięć.
• Dać oczywiście możliwość kontynuacji nauki w danym dniu, ale ten przekaz nie powinien być przekazem dominującym na ekranie.

Daj swoim użytkownikom możliwość zgrabnego wyjścia. Będą ci za to wdzięczni.