logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Klikanie

Jakie przyciski CTA mają największą klikalność?

E-commerce Konwersja Strona internetowa
Źródło:



Przyciski wezwania do działania (CTA - call to action) są wszędzie. Ty pewnie sam klikasz w nie kilkanaście razy dziennie, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Ponieważ przyciski te zazwyczaj wyzwalają działania, na którym najbardziej zależy marketerom (np. dodaj do koszyka, kup, subskrybuj), poświęcamy dużo energii na znalezienie sposobów na zwiększenie ich skuteczności. Na przykład zastanawiamy się:
• Jakie słowa powinien zawierać przycisk CTA?
• Jakie koloru powinien być przycisk CTA?
• Ile takich przycisków CTA powinno być na stronie?

Dzisiaj opowiem Ci, który kształt przycisku sprawdza się najlepiej, a przynajmniej takie są wnioski z badań przeprowadzonych na uniwersytetach na Florydzie (University of South Florida) i Tennessee (University of Tennessee & Neighborly).

Wskazówka

Użyj zaokrąglonych krawędzi na przyciskach CTA, aby zwiększyć liczbę kliknięć.

Rekomednacja

Na swojej stronie internetowej i w reklamach displayowych używaj zakrzywionych wzorów lub zaokrąglonych krawędzi przycisków CTA. Zaokrąglone kształty są bardziej atrakcyjne, więc ludzie będą bardziej skłonni do kliknięcia.

Jeśli Twoje wezwanie do działania (CTA) koncentruje się na unikaniu czegoś (np. rezygnacji z subskrypcji) lub promowaniu negatywnego działania (nie robienia czegoś), nie ma znaczenia, czy przycisk ma ostre krawędzie, czy jest zaokrąglony.

Wnioski

Przyciski CTA z zaokrąglonymi lub zakrzywionymi krawędziami (przyciski owalne lub prostokąty z zaokrąglonymi rogami) generują wyższy współczynnik klikalności (CTR) niż przyciski z ostrymi krawędziami (normalne prostokąty lub kwadraty z krawędziami pod kątem 90 stopni).

W ramach 8 eksperymentów badacze odkryli, że w przypadku używania zaokrąglonych przycisków CTA w porównaniu z tymi o ostrych krawędziach:
• Reklama restauracji uzyskała o 24,6% wyższy CTR, a ludzie o 16,8% częściej klikali, aby zamówić jedzenie online.
• Strona docelowa (landing page) narzędzia do planowania wydarzeń miała o 64,1% wyższy CTR.
• Studenci biorący udział w badaniu laboratoryjnym byli o 46% bardziej skłonni kliknąć przycisk, aby wziąć udział w dodatkowej ankiecie.
• Podczas zakupów online akcesoriów do smartfonów klienci wrzucali do koszyka o 25,7% więcej produktów.
• W eksperymencie polegającym na śledzeniu wzroku, ludzie patrzyli na przycisk o 28,6% dłużej, a ich wzrok powracał do przycisku o 61,8% częściej.

Jeśli CTA wzywa do negatywnego działania lub uniknięcia czegoś (np. "Kliknij, aby zrezygnować z subskrypcji"), nie ma różnicy jeśli chodzi o klikalność w zależności od tego czy przycisk CTA jest o zaokrąglonych czy o ostrych krawędziach.

Dlaczego to działa?

Wolimy okrągłe kształty, ponieważ okrągłość kojarzy nam się z życzliwością i harmonią. Ostre kąty kojarzą nam się z zagrożeniem i surowością.

Przyciągają nas obiekty, które uważamy za bardziej atrakcyjne, więc chętniej klikamy przyciski, które są zaokrąglone.