logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Gratis

Najczęściej popełniane błędy przy rozdawaniu gratisów

Lead magnet
Źródło:



Bardzo wiele firm pozyskuje klientów za pomocą lead magnetów - daje coś za darmo (np. raport, ebook), aby pozyskać dane klienta (głównie jego e-maila), a następnie próbować mu coś sprzedać.

Przy rozdawaniu gratisów czyli lead magnetów można jednak popełnić szereg błędów. Oto kilka z nich:

Błąd 1: Rozdawana rzecz nie zwiększa zapotrzebowania na sprzedawaną rzecz.

Darmowe zasoby powinny rozwiązywać problemy odbiorców.

Ale… powinny one również przybliżyć odbiorców do potrzeby posiadania rzeczy, za którą pobierasz opłatę.

Błąd 2: Rozdawana rzecz nie ułatwia życia klientowi, ale je utrudnia.

Większość lead magnetów jest zbyt obszerna i przeładowana informacjami.

Nie przytłaczaj ludzi "darmową" wartością.

Nikt nie potrzebuje 100-stronicowego ebooka, gdy wystarczy 10-stronicowy.

Błąd 3: Spędzasz więcej czasu na rzeczach, które rozdajesz za darmo, niż na rzeczach, za które pobierasz opłaty.

Łatwo jest wpaść w pułapkę poświęcania czasu na pozyskiwanie nowych klientów zamiast na doskonałej obsłudze tych, których już masz.

Błąd 4: Rozdawana rzecz ma na celu rozwiązanie wielu problemów, a nie tylko jednego.

Dobrze jest oferować wiele darmowych materiałów, z których każdy rozwiązuje inny problem.

Ale… nie próbuj rozwiązywać wielu problemów za pomocą jednego materiału.

Spowoduje to dezorientację i utrudni ocenę rozwiązań, których odbiorcy najbardziej potrzebują.

Błąd 5: To, co rozdajesz, nie jest zgodne z tym, co sprzedajesz.

Jeśli sprzedawana przez Ciebie płatna usługa polega na projektowaniu stron internetowych dla właścicieli małych firm, to udostępnianie im bezpłatnego przewodnika dotyczącego tworzenia własnej strony internetowej nie będzie najlepszym pomysłem.

To przyciągnie właścicieli firm, którzy chcą zrobić to sami, a nie tych, którzy chcą zatrudnić kogoś, kto zrobi to za nich.

Błąd 6: Rozdajesz coś, czego nikt nie chce.

Jeśli nikt tego nie chce, to nie będzie tego chciał tylko dlatego, że jest za darmo.