logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Promocja

Jak zrobić promocję, o której będzie głośno?

Konwersja
Źródło:



Promocje działają dzięki wytworzeniu poczucia pilności i niedoborom. Dajesz po prostu ludziom powód do działania teraz.

Większość promocji działa tak, że ludzie z nich korzystają i na tym koniec. Niewiele z nich sprawia, że ludzie o nich mówią.

Badania przeprowadzone przez profesora Jonaha Bergera, pokazują nam, jak stworzyć promocję, o której ludzie będą mówić innym:

#1. Niech promocja będzie duża

5% zniżki = słabo
50% zniżki = jest dobrze

Ludzie dzielą się informacjami o dużych rabatach i udostępniają je dalej bo:
• Są bardziej korzystne niż małe rabaty. Rabat w wysokości 5% jest mało korzystny.
• Są niezwykłe. Są zaskakujące, imponujące i ekscytujące.

Wskazówka: Ludzie oceniają ofertę na podstawie pierwotnej ceny. Nie wystarczy powiedzieć 50% zniżki. To wymaga obliczeń matematycznych. Nie zmuszaj ich do liczenia. Zawsze pokazuj oryginalną cenę.

#2. Ogranicz dostępność

Pilność powoduje działanie. Niedobór wywołuje pożądanie.

A oto kilka pomysłów na ograniczenie dostępności:
Ogranicz czas Przykład: Oferta ważna jest przez 37,5 godziny (konkretne, niezaokrąglone liczby są bardziej wiarygodne i godne uwagi).
Ogranicz ilość Przykład: W sprzedaży tylko 420 sztuk produktu
Ogranicz ilość na klienta Sklepy spożywcze uwielbiają ten sposób. Sprawia on, że towar wydaje się bardziej wartościowy. I jest to sugerowana ilość do kupienia, znana również jako "zakotwiczenie ilości".
Ogranicz ilość na różnych poziomach rabatów Przykład: Zacznij od 50% dla pierwszych 100 sztuk. 40% dla kolejnych 100. I tak dalej. Tworzy pilność i pokazuje dowód społeczny z poprzednich sprzedaży.
Ograniczenie do "tylko dla członków"

Pamiętaj, że jeśli promocja nie jest ograniczona, to ludzie postrzegają cenę jako cenę standardową.

#3. Zastosuj zasadę 100

Produkt kosztuje 5 zł: 3 zł zniżki wydaje się niczym. Ale 60% zniżki wydaje się dużo.
Produkt o wartości 10 000 zł: 10% zniżki wydaje się minimalne. Ale 1000 złotych zniżki wydaje się dużo.

Zasada 100:
• Cena < 100 zł: skorzystaj z zniżki wyrażonej w procentach.
• Cena > 100 zł: skorzystaj ze zniżki wyrażonej w złotówkach.

#4. Niech to będzie oczywiste i publiczne

Naśladujemy zachowanie innych. Spraw, by popularność Twojej promocji była oczywista.

• Pokaż powiadomienie na stronie za każdym razem, gdy ktoś dokona zakupu podczas promocji.
• Wyświetlaj, ile osób już zaoszczędziło podczas promocji.
• Ogranicz ilość produktów i wyświetlaj, ile ich zostało.
• Automatycznie tweetuj o każdej sprzedaży.
• Zachęcaj do udostępniania w mediach społecznościowych w zamian za dodatkowy prezent po zakupie.