logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Sprzedaż i realizacja

Od sprzedaży do realizacji zamówień czyli gdzie popełniasz błąd

Model biznesowy Strategia
Źródło:



Powszechny błąd popełniany przez założycieli firm usługowych wygląda mniej więcej tak:

"Obecnie pobieram od ludzi spore opłaty za moją wiedzę, ale jest to mnóstwo pracy. Stworzę kurs za 99 złotych i sprzedam go wielu osobom. Jest skalowalny, a klienci otrzymają dużą zniżkę."

Niestety, w większości przypadków to nie działa. A oto dlaczego.

Aby to zilustrować, posłużmy się przykładem.

Jesteś zapracowanym przedsiębiorcą. Wiesz, jak ważne jest rozwijanie własnej społeczności. W Internecie widzisz dwie oferty, które mogą Ci w tym pomóc:

Oferta #1: Za 10 tysięcy złotych miesięcznie, osoba A w 100% zrobi to wszystko za Ciebie: wymyśli pomysły, napisze treści, zaangażuje się, będzie pisać bezpośrednie wiadomości do ludzi i umówi spotkania. Wszystko, co musisz zrobić, to odpowiadać na zadane z góry pytania, poznawać nowych ludzi i sprzedawać im. Ta osoba A może zacząć publikować w przyszłym tygodniu, gwarantując pewne wyniki: co najmniej 10 tysięcy obserwujących i 10 potencjalnych klientów miesięcznie w ciągu 6 miesięcy.

Oferta #2: Za 100 zł osoba B oferuje 50-godzinny kurs wideo, który nauczy Cię wszystkiego, czego potrzebujesz, aby zrobić to samemu. Jednak zajmie Ci to co najmniej 10 godzin tygodniowo i nie masz gwarancji, że Ci się uda.

Okazuje się, że opcja 1 przynosiłaby znacznie więcej przychodów niż opcja 2, pomimo tego, że byłaby koszmarem do spełnienia w miarę skalowania. Jasne, mniej przedsiębiorców mogłoby sobie na to pozwolić, ale jest to o wiele łatwiejsze, ponieważ:
• Zlecasz to ekspertowi, który gwarantuje wyniki (wysokie postrzegane prawdopodobieństwo sukcesu)
• Więcej obserwujących + leadów (namacalny wymarzony rezultat)
• Nie musisz nic robić (brak wysiłku lub poświęcenia)
• Start już w przyszłym tygodniu, a wyniki gwarantowane pojawią się nie później niż za 6 miesięcy

Opcja 2 zajmie Ci wiele godzin, bo musisz zapoznać się z treścią kursu. Istnieje niewielka szansa, że odniesiesz sukces (w rzeczywistości mało osób kończy większość kursów) i będzie to wymagało mnóstwa wysiłku od Ciebie i czasu z dala od firmy i rodziny.

Kuszące może być stworzenie produktu lub kursu, abyś mógł przestać świadczyć usługi, ale będzie to trudne do sprzedania.

Tylko ci, którzy mają dużą społeczność (obserwujących) lub duży popyt, mogą to zrobić. Wszyscy inni powinni zrobić coś takiego:
1. Zacznij od opcji "Zrobię to dla ciebie". Spróbuj usystematyzować i uprościć wszystko tak bardzo, jak to możliwe i udokumentuj, jak to zrobić.
2. Przejdź na coaching 1:1 "Zrobię to z tobą". Daj klientom swoje systemy i pomóż im to zrobić. Wyeliminuj błędy.
3. Następnie zaoferuj coaching "Zrobię to z tobą" małym grupom.
4. Następnie stwórz kurs kohortowy, w którym wiele osób może uczestniczyć jednocześnie, ale z mniejszą indywidualną pomocą z Twojej strony.
5. Następnie utwórz wersję samoobsługową (z towarzyszącymi narzędziami/szablonami).

Na każdym etapie idź dalej tylko wtedy, gdy potwierdzisz zapotrzebowanie rynkowe, a klienci widzieć będą rezultaty. Jeśli nie, wprowadzaj poprawki.