Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Wyobraź sobie, że chcesz kupić nowego laptopa. Im więcej starasz się dowiedzieć na temat laptopów, tym bardziej jesteś zdezorientowany. Te wszystkie parametry typu pamięć RAM, ROM, rozdzielczość ekranu, procesory i inne szczegóły techniczne, których nie ogarniasz. Jak wybrać więc ten właściwy laptop dla siebie?
Zaczynasz czytać recenzje innych użytkowników. Recenzja Dawida mówi, że laptop A ma świetną baterię. Tyle, że Rafał mówi to samo o laptopie B. Który z nich jest więc lepszy?
W końcu trafiasz na recenzję Marcina, który testował oba te laptopy i twierdzi, że bateria w laptopie B działa lepiej niż w laptopie A. Wreszcie recenzja, która mówi dokładnie o tym, czego potrzebujesz!
Nowe badania pokazują, jak ważne są porównania w recenzjach i dlaczego powinieneś zachęcać klientów do porównań w recenzjach swoich produktów.
Rekomendacja
Zachęcaj recenzentów do porównywania Twojego produktu z innymi produktami alternatywnymi lub produktami konkurencji (np. "Jak wypadł Twój produkt w porównaniu z innym podobnym produktem?"). Osoby, które przeczytają recenzję, będą bardziej skłonne do zakupu Twojego produktu.
Pozytywne porównania (np. proszek A usuwa plamy lepiej niż proszek B) są lepsze i bardziej skuteczne niż samodzielne pozytywne recenzje (np. proszek A jest świetny w usuwaniu plam z ubrań mojego dziecka).
Z kolei negatywne porównania (np. proszek A nie sprawia, że moje ubrania są tak miękkie jak przy praniu proszkiem B) mają mniejszy negatywny wpływ niż zwykłe negatywne recenzje (np. proszek A nie sprawia, że moje ubrania są miękkie).
Wnioski
Recenzje porównujące produkty (np. lubię przedmiot A bardziej niż przedmiot B z powodu…) napędzają sprzedaż lepiej niż zwykłe recenzje (np. uwielbiam przedmiot A…), gdy są pozytywne, i są mniej szkodliwe, gdy są negatywne.
W analizie 58 481 recenzji 60 modeli telefonów komórkowych i kontrolowanym eksperymencie laboratoryjnym naukowcy odkryli, że:
• Pozytywne recenzje porównawcze (np. telefon A jest lepszy od telefonu B, ponieważ…) zwiększyły sprzedaż o 26,5% w porównaniu do zwykłych recenzji (np. telefon A jest świetny, ponieważ…).
• Negatywna recenzja porównawcza jest o 46,9% mniej szkodliwa niż zwykła negatywna recenzja.
• Ludzie byli o 22,7% bardziej skłonni do zakupu laptopa po przeczytaniu pozytywnej recenzji porównawczej (w porównaniu do zwykłej pozytywnej recenzji).
• Jest o 18,3% bardziej prawdopodobne, że ludzie kupią laptopa po przeczytaniu negatywnej recenzji porównawczej (w porównaniu do zwykłej negatywnej recenzji).
Dlaczego to działa?
Korzystamy z recenzji internetowych, aby wyrobić sobie opinię na temat produktu i zdecydować czy warto go kupić.
Kiedy widzimy recenzję porównawczą, wydaje się ona nam bardziej pewna i ma dla nas większą moc. Uważamy również, że recenzent lepiej zna dany temat, ponieważ musiał mieć okazję, aby móc porównać produkty.
Ponieważ uważamy, że recenzje porównawcze są bardziej angażujące, wiarygodne i przekonujące, śledzimy je częściej, przez co ich wpływ na sprzedaż jest większy.
Zwykła negatywna recenzja (np. telefon A ma niską żywotność baterii) podkreśla wadę produktu i zniechęca nas do zakupu. Negatywna recenzja porównawcza (np. bateria telefonu A nie jest tak dobra jak bateria telefonu B) pokazuje porównanie, ale niekoniecznie problem z samym produktem, co prowadzi do mniej negatywnej reakcji.