logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Rozwiązywanie problemów

Rozwiąż wszystkie problemy klienta jeśli chcesz, żeby od Ciebie kupił

Produkt Strategia
Źródło:



Wystarczy, że Twój produkt nie będzie rozwiązywał chociaż jednego problemu danej osoby, to ta osoba często nie dokona zakupu.

Wykorzystaj zatem proces opisany przez Alexa Hormozi w książce $100M Offers do generowania pomysłów na produkty.

#1. Rozpisz wszystko, co użytkownicy muszą zrobić, aby osiągnąć swoje cele lub rozwiązać problemy.

Na przykład przy odchudzaniu mamy tutaj takie rzeczy jak:
• Kupowanie zdrowej żywności
• Gotowanie zdrowej żywności
• Unikanie niezdrowej żywności
• Wybór siłowni
• Dotarcie na siłownię
• Wybór ćwiczeń
• Regularność ćwiczenia
• Zapobieganie kontuzjom

Bądź dokładny, aby niczego przegapić. Na szczęście musisz to zrobić tylko raz.

#2. Rozpisz wszystkie problemy (rzeczywiste lub wyimaginowane) dla każdej z tych rzeczy z punktu #1.

Na przykład dla "kupowania zdrowej żywności" takimi problemami klienta mogą to być:
• "Nie wiem, co kupić"
• "To będzie drogie"
• "Nie będzie mi smakować"
• "Mojej rodzinie nie będzie smakować"
• "To zajmuje dużo czasu"
• "Za dużo podróżuję, nie wytrwam w tym"

#3. Pomyśl o rozwiązaniach dla każdego problemu.

Zadaj sobie pytanie: "Co musiałbym komuś pokazać, aby rozwiązać ten problem?". Następnie przekształć każdy problem w język zorientowany na rozwiązanie.

"Nie wiem, co kupić": Jak sprawić, by kupowanie zdrowej żywności było łatwe i przyjemne?
"To będzie drogie": Jak kupować zdrową żywność nie wydając więcej?
"Nie będzie mi smakować": Jak gotować pyszne, zdrowe jedzenie?
"Moja rodzina tego nie polubi": Jak gotować zdrowe jedzenie, które pokochają dzieci?
"To zajmie dużo czasu": Jak szybko kupować i gotować zdrowe jedzenie?
"Za dużo podróżuję, nie wytrwam w tym": Jak zdobyć zdrową żywność podczas podróży?

#4. Zapisz konkretne pomysły na to, jak znaleźć rozwiązanie.

Każdy problem można rozwiązać na wiele sposobów. Różne sposoby wymagają różnej ilości czasu i wysiłku oraz mają większy wpływ na klientów.

Na przykład, dla "Jak sprawić, by kupowanie zdrowej żywności było łatwe i przyjemne" moglibyśmy podać takie pomysły na znalezienie rozwiązania:
• Osobista wycieczka na zakupy z klientem
• Wycieczka po sklepie spożywczym w stylu selfie (na żywo lub nagrana)
• Spersonalizowana lista zakupów
• Zakupy w imieniu klienta
• Lekcja osobista (ale nie w sklepie)
• Wsparcie tekstowe/telefoniczne podczas zakupów, aby pomóc klientowi, jeśli utknie

Bądź tak kreatywny, jak to tylko możliwe, nawet jeśli nie chcesz tego robić. W następnym korku będziemy te pomysły ograniczać, ale w tym punkcie niech one po prostu płyną.

#5. Ograniczanie i porządkowanie.

Przejrzyj listę rozwiązań i oblicz przybliżone koszty ich obsługi. Usuń wszystkie drogie rozwiązania o niskiej wartości. Następnie usuń rozwiązania o niskich kosztach i niskiej wartości.

Ostatecznie chcesz zoptymalizować rozwiązania, które:
• Są dostępne finansowo dla Twoich klientów
• Powodują, że klienci uwierzą, że mogą odnieść sukces
• Sprawiają, że klienci czują, że mogą to zrobić przy znacznie mniejszym wysiłku i poświęceniu
• Pomagają klientom osiągnąć cel i zobaczyć pożądany rezultat przy znacznie mniejszym nakładzie czasu