Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Wystarczy, że Twój produkt nie będzie rozwiązywał chociaż jednego problemu danej osoby, to ta osoba często nie dokona zakupu.
Wykorzystaj zatem proces opisany przez Alexa Hormozi w książce $100M Offers do generowania pomysłów na produkty.
#1. Rozpisz wszystko, co użytkownicy muszą zrobić, aby osiągnąć swoje cele lub rozwiązać problemy.
Na przykład przy odchudzaniu mamy tutaj takie rzeczy jak:
• Kupowanie zdrowej żywności
• Gotowanie zdrowej żywności
• Unikanie niezdrowej żywności
• Wybór siłowni
• Dotarcie na siłownię
• Wybór ćwiczeń
• Regularność ćwiczenia
• Zapobieganie kontuzjom
Bądź dokładny, aby niczego przegapić. Na szczęście musisz to zrobić tylko raz.
#2. Rozpisz wszystkie problemy (rzeczywiste lub wyimaginowane) dla każdej z tych rzeczy z punktu #1.
Na przykład dla "kupowania zdrowej żywności" takimi problemami klienta mogą to być:
• "Nie wiem, co kupić"
• "To będzie drogie"
• "Nie będzie mi smakować"
• "Mojej rodzinie nie będzie smakować"
• "To zajmuje dużo czasu"
• "Za dużo podróżuję, nie wytrwam w tym"
#3. Pomyśl o rozwiązaniach dla każdego problemu.
Zadaj sobie pytanie: "Co musiałbym komuś pokazać, aby rozwiązać ten problem?". Następnie przekształć każdy problem w język zorientowany na rozwiązanie.
• "Nie wiem, co kupić": Jak sprawić, by kupowanie zdrowej żywności było łatwe i przyjemne?
• "To będzie drogie": Jak kupować zdrową żywność nie wydając więcej?
• "Nie będzie mi smakować": Jak gotować pyszne, zdrowe jedzenie?
• "Moja rodzina tego nie polubi": Jak gotować zdrowe jedzenie, które pokochają dzieci?
• "To zajmie dużo czasu": Jak szybko kupować i gotować zdrowe jedzenie?
• "Za dużo podróżuję, nie wytrwam w tym": Jak zdobyć zdrową żywność podczas podróży?
#4. Zapisz konkretne pomysły na to, jak znaleźć rozwiązanie.
Każdy problem można rozwiązać na wiele sposobów. Różne sposoby wymagają różnej ilości czasu i wysiłku oraz mają większy wpływ na klientów.
Na przykład, dla "Jak sprawić, by kupowanie zdrowej żywności było łatwe i przyjemne" moglibyśmy podać takie pomysły na znalezienie rozwiązania:
• Osobista wycieczka na zakupy z klientem
• Wycieczka po sklepie spożywczym w stylu selfie (na żywo lub nagrana)
• Spersonalizowana lista zakupów
• Zakupy w imieniu klienta
• Lekcja osobista (ale nie w sklepie)
• Wsparcie tekstowe/telefoniczne podczas zakupów, aby pomóc klientowi, jeśli utknie
Bądź tak kreatywny, jak to tylko możliwe, nawet jeśli nie chcesz tego robić. W następnym korku będziemy te pomysły ograniczać, ale w tym punkcie niech one po prostu płyną.
#5. Ograniczanie i porządkowanie.
Przejrzyj listę rozwiązań i oblicz przybliżone koszty ich obsługi. Usuń wszystkie drogie rozwiązania o niskiej wartości. Następnie usuń rozwiązania o niskich kosztach i niskiej wartości.
Ostatecznie chcesz zoptymalizować rozwiązania, które:
• Są dostępne finansowo dla Twoich klientów
• Powodują, że klienci uwierzą, że mogą odnieść sukces
• Sprawiają, że klienci czują, że mogą to zrobić przy znacznie mniejszym wysiłku i poświęceniu
• Pomagają klientom osiągnąć cel i zobaczyć pożądany rezultat przy znacznie mniejszym nakładzie czasu