Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Drobne zmiany w słowach mogą znacząco wpłynąć na to, jak ludzie się czują i reagują.
Poznaj potężne słowa, które sprawiają, że ludzie sięgają do portfela.
#1. Ponieważ
Samo powiedzenie ludziom, DLACZEGO zwracasz się z prośbą, jest potężne. Nawet jeśli to co powiesz nie ma większego sensu.
Pewien eksperyment pokazał, że 60% osób przepuściło w kolejce osobę do kserokopiarki, która powiedziała tylko: "Mam 5 stron. Czy mogę skorzystać z kserokopiarki?".
Samo dodanie do prośby "ponieważ się spieszę" sprawiło, że aż 94% osób przepuszczało taką osobę w kolejce. Co zaskakujące, nawet dodanie do prośby słów "ponieważ muszę zrobić kopię" sprawiło, że 93% osób wyraziło zgodę na przepuszczenie tej osoby w kolejce.
#2. Dokładne ceny
Dokładne liczby są bardziej wiarygodne i zapadają w pamięć bardziej niż liczby okrągłe.
Badanie pokazało, że żebracy otrzymywali o 60% więcej datków, kiedy prosili o dziwne, konkretne kwoty (np. 35 centów), a nie o typową ćwierćdolarówkę, dolara czy dziesięciocentówkę itp.
#3. Określanie ram
Kiedy widzimy jakiś produkt i to jak jest on prezentowany, to często jest to wystarczające dla nas, aby to ocenić (nie uwzględniamy wtedy całej naszej wiedzy o świecie).
A to oznacza, że możesz kontrolować sposób, w jaki ktoś postrzega i doświadcza czegoś, przedstawiając to w określony sposób.
Na przykład w 2006 roku przeprowadzono badanie dotyczące napoju Lassi. Oznaczono napój jako "niezdrowy". To sprawiło, że ludzie aż o 55% lepiej postrzegali smak napoju. Oznacza to, że napoje oznaczane jako "zdrowe" są z reguły postrzegane przez ludzi jako te mniej smaczne.
#4. Autorytet
Wolałbyś porozmawiać z pracownikiem obsługi klienta czy założycielem firmy? Któremu z większym prawdopodobieństwem byś uwierzył?
Okazuje się, że listy wysyłane z gabinetu dentystycznego do klientów miały 54 procentową skuteczność, jeśli były podpisywane przez samego dentystę. W przypadku, gdy podpisywała je sekretarka, to ta skuteczność spadała do 18 procent.
E-maile pochodzące od założyciela zawsze będą działać lepiej niż e-maile pochodzące od szeregowego pracownika.
#5. Czas teraźniejszy
Ludzie często piszą w czasie przeszłym lub przyszłym na stronach internetowych i w e-mailach.
Używanie czasu teraźniejszego jest jednak o wiele bardziej skuteczne. Badanie wykazało, że recenzje klientów używające czasu teraźniejszego otrzymują o 26,4% więcej głosów pozytywnych i zwiększają chęć zakupu produktu o 12,3%.