logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Efekt generowania

Jak wykorzystać efekt generowania w reklamie i sprzedaży?

Case Study Reklama Wskazówka
Źródło:



W 2020 roku przeprowadzono pewien eksperyment, w którym uczestnikom pokazano listę znanych marek.

Tym samym uczestnikom eksperymentu pokazano również nazwy marek z jedną brakującą literą.

Na przykład: Facebook i F_cebook.

Po pokazaniu wszystkich różnych marek uczestników poproszono, aby powiedzieli, które z marek widzieli.

Okazało się, że marki z ukrytą literą były o 14% częściej wymieniane, niż te nazwy marek, które prezentowane były ze wszystkimi literami.

Ta różnica wynika ze zjawiska nazwanego efektem generowania.

Dzieje się tak, ponieważ im więcej wysiłku wkładamy w przypomnienie sobie czegoś, tym lepiej to pamiętamy.

Dlaczego to jest takie istotne? Ponieważ masz zaledwie kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę ludzi.

Ale nawet jeśli sprawisz, że ludzie przestaną przewijać ekran swojego telefonu, to jeszcze nic nie znaczy. A to dlatego, że czytany przez nich tekst najczęściej jest szybko zapominany.

Dlatego jeśli chcesz pozostać niezapomnianym i zwiększyć sprzedaż korzystaj z taktyk takich jak efekt generowania.

No dobra. Ale jak mogę to wykorzystać, aby sprzedawać więcej? Oto kilka przykładów.

#1.Uczyń swoją kolejną reklamę niezapomnianą dzięki ukrytym literom [Reklama]

Amerykański Czerwony Krzyż znakomicie wykorzystał efekt generowania w swojej kampanii #MissingType (Brakujący typ).

Aby zwiększyć liczbę oddawanej krwi, w reklamach wykluczono niektóre litery odpowiadające potrzebnym grupom krwi (A, B i O).

Czerwony krzyż

Jak był tego rezultat? W ciągu niecałego miesiąca od uruchomienia reklam w mediach społecznościowych ponad 320 000 osób oddało krew.

Efekt był trwały. Zapamiętywalność reklam zwiększyła ogólną świadomość tego, jak ważne jest oddawanie krwi.

#2.Zachęcaj do aktywnego uczestnictwa [SaaS]

Nauka nowego języka jest trudna. Duolingo znalazło więc sposób, by uczynić ją efektywną i przyjemną.

Jednym ze sposobów jest zachęcanie uczniów do aktywnego udzielania odpowiedzi poprzez "ćwiczenia immersyjne" takie jak wypełnianie pustych pól.

Poprawia to pamięć, ponieważ użytkownicy muszą pracować, aby przypomnieć sobie, czego się nauczyli, aby ukończyć ćwiczenia.

Duolingo nagradza również uczących się za każdy osiągnięty kamień milowy, przekształcając notorycznie trudne zadanie w zabawną grę. A grywalizacja wyzwala dopaminę, która sprawia, że ludzie wracają po więcej.

#3.Spraw, by Twoje posty w mediach społecznościowych były interaktywne [Media społecznościowe]

Nie mów do swoich odbiorców. Rozmawiaj z nimi.

Zamień swój kolejny post w mediach społecznościowych w quiz, ankietę lub sondę i obserwuj, jak Twoje zaangażowanie rośnie.

A jeśli już zamieszczasz zwykle posty, to zachęcaj w nich do komentowania.

Dlaczego? Ponieważ zachęcanie ludzi do aktywnego angażowania się sprawia, że Twoja marka jest bardziej zapamiętywana. A dodatkowo pomaga to również budować więź z odbiorcami.