logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

SEO

Praktyczne sposoby na lepsze wykorzystanie artykułów pod SEO

Konwersja SEO
Źródło:



Artykuły SEO nie są "jednorazowe". Jest to powtarzalny proces, który zależy od tego, jak dobrze artykuł plasuje się w rankingu i jaka jest jego historia w wynikach wyszukiwania.

Ekspert od SEO, Tim Hanson, zaktualizował kilka nieaktualnych artykułów, gdy odkrył, że mają tendencję spadkową w wynikach wyszukiwania Google.

Na poniższych wykresach możesz zobaczyć różnicę, jaką zrobiły aktualizacje artykułów w wynikach wyszukiwania (niebieskie strzałki wskazują, kiedy Tim dokonał aktualizacji artykułów):

Search Console - wykres 1

Search Console - wykres 2

Proces czyli co należy zrobić
1.Co kwartał uruchamiaj Search Console.
2.Przejrzyj wszystkie artykuły, które mają co najmniej kilka miesięcy. Znajdź artykuły, które wykazują tendencję spadkową i dodaj je do swojej listy.
3.Dla każdej strony na liście zastosuj poniższe zmiany w zależności od ich aktualnej pozycji w rankingu wyszukiwań Google.

Miejsca 1-7 w wynikach wyszukiwania Google

Są to artykuły, które radzą sobie dobrze. Pozycjonują się na docelowe słowa kluczowe i uzyskują przyzwoitą liczbę wyświetleń i kliknięć. Gdy artykuł uzyska ponad 100 odwiedzających tygodniowo, zmień swój cel ze wzrostu SEO (wyświetleń) na wzrost konwersji (rejestracje, zakupy).

Rozważ takie rzeczy jak:
• Dodanie wezwań do działania (CTA) lub rejestracji
• Dodanie filmów, aby pogłębić wiedzę
• Utworzenie lead magnetów i aktualizacji treści
• Dodanie szerszego kontekstu do artykułu
• Nie zmieniaj zasadniczo koncepcji treści artykułu

Google nie bez powodu umieściło stronę z Twoim artykułem wysoko w rankingu wyszukiwania. Nie zmieniaj tego. Zmiana często skutkuje utratą pozycji w rankingu.

Miejsca 8-25 w wynikach wyszukiwania Google

Ranking treści tutaj jest na dobrej drodze, ale potrzebuje czegoś więcej.

Często artykuł nie odnosi się do rzeczywistych intencji wyszukiwania.

Dlaczego ludzie szukają tego, czego szukają? Czy faktycznie odpowiadasz na to pytanie, czy tylko się do niego odnosisz? Czy odpowiadasz na ich kolejne pytanie?

Warto tutaj dodać takie rzeczy jak:
• Główne słowo kluczowe w nagłówku H1 lub H2. Prawdopodobnie go brakuje
• Krótsze akapity i listy punktowane, aby ułatwić przeglądanie (poprawić czytelność)
• Więcej linków wewnętrznych
• Większy nacisk na kluczowy zamiar wyszukiwania
• Rozwinięcie tematu, aby artykuł odpowiadał na "kolejne pytania" użytkownika

Miejsca poniżej 25 w wynikach wyszukiwania Google

Zakładając, że blog i artykuł ma przynajmniej kilka miesięcy, to coś tutaj wyraźnie nie działa.

Najczęstszym powodem dlaczego Twój artykuł utknął na tak dalekich miejscach w wynikach wyszukiwania, jest to, że w ogóle nie pasuje on do wpisywanych zapytań w wyszukiwarce Google. Przyjrzyj się dokładniej rankingowi strony dla słowa kluczowego, którego szukasz. Zobacz, jakie wzorce stosują strony, które znajdują się wyżej od Twojej w wynikach wyszukiwania.

Drugim najczęstszym powodem słabego rankingu jest prawdopodobnie liczba słów. Sprawdź średnią liczbę słów i upewnij się, że pasujesz do tej średniej. Krótsze artykuły z reguły radzą sobie dużo gorzej niż tej dłuższe.

Miejsca poniżej 50 w wynikach wyszukiwania Google

Jeśli Twój artykuł utrzymuje tak niskie miejsce w rankingu wyszukiwania przez 6-12 miesięcy, to prawdopodobnie musisz go przepisać całkiem na nowo. W przeciwnym razie nikt nigdy nie zobaczy tej strony.