logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kanał marketingowy

Który kanał marketingowy jest najlepszy dla Twojego biznesu?

Produkt Strategia
Źródło:



Istnieje tylko kilka podstawowych sposobów na rozwój firmy. I nie wszystkie sposoby działają dla wszystkich firm.

Zobacz poniższą grafikę i umieść na wykresie swój produkt, a uzyskasz ogólny obraz co prawdopodobnie zadziała:

Diagram kanałów marketingowych

Duże bąbelki = więcej wydanych pieniędzy. Ale generalnie oznacza to również, że to działa na dużą skalę dla wielu firm.

Mniejsze bąbelki oznaczają, że albo mają mniejszy wpływ, działają rzadziej, albo że ludzie nie przywiązują do tego wystarczającej uwagi.

Dane do tego wykresu możesz zobaczyć tutaj.

Przyjrzyjmy się teraz tym 4 kwadrantom (i przypadkom brzegowym):

#1. Górny lewy: przypadkowi ludzie + szukają tego

• Bardzo atrakcyjne rzeczy, których ludzie aktywnie szukają w razie potrzeby np. nożyczki kuchenne, tłok, agencja marketingowa lub narzędzie programowe. Zwykle odbywa się to poprzez wyszukiwanie w Amazon lub Google.

• Nie masz wpływu na to, kto czego szuka w Google, więc im szersza grupa użytkowników, tym lepiej.

#2. Górny prawy: konkretni ludzie + szukają tego

• Możesz kontrolować, na które targi branżowe jedziesz. Ludzie zazwyczaj chodzą na nie, aby znaleźć rzeczy do kupienia.

• Możesz również starać się skontaktować z właścicielami stron internetowych, na której są recenzje, albo zachęcać dotychczasowych klientów do publikowania recenzji na tych stronach.

#3. Dolny lewy: przypadkowi ludzie + nie szukają tego

• Bardzo szeroki zakres produktów, których ludzie tak naprawdę nie potrzebują lub prawdopodobnie już ich używają (np. zabawki dla dzieci, środki czystości itp.).

• Są tu też niepotrzebne nowe produkty, o których ludzie nawet nie wiedzieli, że takie istnieją (np. gadżety do fitnessu).

#4. Dolny prawy: konkretni ludzie + nie szukają tego

• Jeśli ci ludzie nie szukają tych produktów, to musisz do nich dotrzeć. Tworzysz listy osób, które mogą być zainteresowane i kontaktujesz się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub tradycyjnej.

• Możesz też skorzystać ze świetnego, ale drogiego targetowania LinkedIn.

• Sprawdzi się także używanie reklam społecznościowych do bardzo specyficznego targetowania (należy przesłać listy potencjalnych klientów do kanałów reklamowych tzw. "look-a-like").

• Jednym kanałem akwizycji, którego tu brakuje, są społeczności. Niezależnie od tego, czy są na Facebooku, Circle, Skool, Slacku, Mighty, Meetupie czy Twitterze/X.

Rzeczy, które mieszczą się pośrodku, zazwyczaj oznaczają, że "to zależy".

Kilka przykładów:

Reddit: Ma bardzo szeroką bazę użytkowników, ale ludzie na subredditach często mają niszowe zainteresowania, więc może to być realny sposób na znalezienie odbiorców.

Facebook: Publikowanie organiczne jest szerokie. Grupy są podobne do subredditów, można znaleźć lub stworzyć niszowe grupy. W przypadku reklam możesz być bardzo niszowy, jeśli zrobisz sprytne rzeczy, takie jak przesyłanie listy niestandardowych odbiorców z osób, które już wstępnie wybrałeś.

Kanały społecznościowe: Wszystkie kanały społecznościowe są szersze (jeśli publikujesz organicznie) i mogą być o wiele bardziej niszowe (jeśli wyświetlasz reklamy).

Afiliacja: To zależy, ponieważ partnerzy mogą mieć bardzo niszowych odbiorców.

Prasa: Niektóre czasopisma są specyficzne dla danej branży. Natomiast gazety już takie specyficzne nie są.