Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jak przekształcić obiekcje klientów w najlepsze haki reklamowe?
Case Study Doświadczenie klienta ReklamaŹródło:
Twoja marka to Twoje dziecko, więc kiedy ludzie wyrażają swoje wątpliwości, naturalnym odruchem jest ukrywanie tych negatywnych głosów.
Ale jeśli obiektywnie spojrzeć na najczęstsze negatywne komentarze klientów, to mogą one okazać się żyłą złota.
A to dlatego, że są to wątpliwości ludzi, które pozostają bez odpowiedzi. I to one powstrzymują ich przed wypróbowaniem Twojego produktu.
Dlatego staraj się rozpoznać i zaakceptować obiekcje Twoich klientów - one mogą stać się najlepszymi hakami reklamowymi.
#1. Oats Overnight
Firma Oats Overnight (producent owsianki) wykorzystała obiekcje swoich potencjalnych klientów do stworzenia haczyka, który zyskał sympatię klientów.
Haczyk: "Dlaczego to jest takie drogie?"
Ludzie o tym myślą, więc równie dobrze możesz to wykorzystać i dzięki temu się wyróżnić.
Joseph Sugarman w swojej książce "The Adweek Copywriting Handbook" podkreślał, że jedynym celem pierwszego zdania w reklamie jest skłonienie użytkownika do przeczytania drugiego zdania.
A co jest bardziej wciągające niż pytanie, które już krąży po głowie Twojego klienta?
Oats Overnight odniósł się do tego zarzutu, pokazując, że ich produkty nie są drogie w porównaniu do samodzielnego przygotowania takiego posiłku.
W swojej reklamie firma pokazała ile kosztują poszczególne składniki ich owsianki. A gdy dodali do tego argumenty takie jak to, że nie trzeba tego samemu wszystkiego kupować i nie trzeba tracić czasu na przygotowanie posiłku, to ich "wysoka" cena nie wydaje się już taka wysoka:
Ale to nie wszystko. Wiedząc, że już przyciągnęli uwagę odbiorców, wykorzystali to do rozszerzenia innych zalet produktu - że mają ponad 30 smaków, a ich produkty nie wymagają czasu na przygotowanie.
#2. Jones Road Beauty
Pewna influencerka zamieścił negatywną opinię na temat podkładu firmy Jones Road Beauty (branża kosmetyczna).
Firma odpowiedziała na tą negatywną opinię zamieszczając film na TikToku, który szybko stał się bardzo popularny i zdobył szerokie zasięgi. W filmiku tym firma Jones Road Beauty pokazała jak powinno się używać ich podkładu (influencerka robiła to niewłaściwie). To sprawiło, że sprzedaż produktów Jones Road Beauty gwałtownie wzrosła.
Jaki z tego wniosek? Nie unikaj negatywnych opinii.
Zamiast tego aktywnie szukaj hejterów, sceptyków lub pytań, które pozostały bez odpowiedzi, a które mogą ukrywać się w komentarzach i recenzjach.
Jeśli zidentyfikujesz najczęściej poruszany problem, to będzie on idealnym haczykiem reklamowym!