Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Większość ludzi obawia się promowania własnej firmy na LinkedIn, bo boją się, że zostanie im przypięta łatka "sprzedawcy". Uważają, że najpierw trzeba zbudować dobre relacje ze swoją społecznością, a dopiero później można zacząć coś sprzedawać. W innym wypadku przestaną Cię te osoby obserwować.
Jeśli wierzysz, że Twój produkt/usługa może komuś naprawdę pomóc, to powinieneś go promować. Trzeba jednak wiedzieć w jaki sposób to robić.
Chase Dimond w swoim newsletterze podzielił się ze swoimi subskrybentami 5 najlepszymi sposobami na sprzedaż na LinkedIn bez narażania się na utratę zaufania, a tym samym spadku liczby obserwujących. Oto one:
Sposób #1: Najpierw zapewnij wartość, zanim zaczniesz sprzedawać
To jest podstawa sprzedaży na LinkedIn. Jeśli dostarczasz swoim odbiorcom dużą wartość, to jak od czasu do czasu ich o coś "poprosisz" (będziesz sprzedawać), to nie będą oni mieli nic przeciwko temu.
A co to znaczy "dawać wartość"? To rozwiązywanie problemów odbiorców za darmo w swoich treściach.
Wskazówka: Dodaj wezwanie do działania (CTA) na końcu posta (po daniu wartości).
Sposób #2: Zasada 4:1
Na każde 5 postów:
• 4 posty to posty "dające wartość"
• 1 post sprzedażowy
Chodzi o to, żeby nie "sprzedawać" w każdym swoim poście. Gdy odbiorcy widzą, że promujesz zbyt często, to będą znudzeni lub zirytowani Twoimi postami.
Sposób #3: Przedkładaj budowania relacji nad sprzedaż
Naciskanie na sprzedaż przed nawiązaniem relacji może sprawić, że będziesz wydawać się zdesperowany, a u ludzi zapali się czerwona lampka. W ten sposób będziesz raczej odstraszał potencjalnych klientów.
Najlepszym sposobem na budowanie relacji z potencjalnymi klientami na LinkedIn jest:
• Pozostawianie przemyślanych komentarzy do postów potencjalnych klientów (dziel się swoją unikalną opinią, spostrzeżeniami lub spojrzeniem na ich treści). Bądź przy tym autentyczny.
• Wysyłaj wiadomości prywatne, które dodają wartość (podziel się swoim spostrzeżeniem lub rozwiązaniem ich problemu).
• Odpowiadaj na komentarze do swoich postów.
• Bądź naprawdę zainteresowany swoim odbiorcą.
Odnoszący sukcesy biznes opiera się na relacjach.
Wskazówka: Ważne jest, aby nie "przesadzać" z budowaniem relacji. Nie chcesz umieszczać potencjalnego klienta w "strefie przyjaciół".
Sposób #4: Poznaj różnicę między miękkim a twardym CTA
W treściach promocyjnych/sprzedażowych należy wiedzieć, kiedy użyć miękkiego lub twardego wezwania do działania (CTA).
Używanie niewłaściwego typu, zbyt agresywnego lub zbyt pasywnego, może prowadzić do niskich współczynników konwersji.
Miękkie CTA: Bardziej subtelne i mniej bezpośrednie. Delikatnie prowadzi odbiorców do działania bez wywierania presji. Na przykład:
• "Dowiedz się więcej"
• "Pomyśl o subskrypcji"
• "Odwiedź naszą stronę"
Twarde CTA: Bezpośrednie i agresywne. Używa pilnego i rozkazującego języka, aby zachęcić do natychmiastowego działania. Na przykład:
• "Kup teraz"
• "Zarejestruj się dzisiaj"
• "Pobierze teraz"
Wskazówka: Miękkie CTA można stosować częściej, ponieważ są mniej nachalne i bardziej subtelne. Rozważ użycie twardego CTA podczas nowej premiery produktu, promocji, rabatu w celu zmaksymalizowania konwersji.
Sposób #5: Spersonalizuj swój przekaz
Najlepszym sposobem na pozyskanie klientów z LinkedIn są bezpośrednie wiadomości do pozyskanych leadów.
Leadem, a więc potencjalnym klientem, jest każdy, kto w jakiś sposób wszedł w interakcję z Twoim kontem np.:
• odwiedził Twoją stronę profilową
• polubił Twój post
• skomentował Twój post
Chase Dimond mówi, że zawsze wysyła bezpośrednią wiadomość do osoby, która dodała go do LinkedIn.
Pisząc bezpośrednią wiadomość zawsze ją personalizuj na przykład poprzez:
• odniesienie się do komentarza/spostrzeżenia na temat jakiegoś postu lub podobnych zainteresowań,
• wskazanie problemu, który zauważyłeś (a który związany jest z Twoim produktem/usługą).