logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Trampolina

Znajdź korzyść z korzyści


Źródło:



Wyobraź sobie, że jest upalny dzień. Twoje dzieci się nudzą i ciągle zawracają Ci głowę. Nie możesz chwilę spokojnie popracować, więc się denerwujesz.

Chcesz się trochę odstresować i przeglądasz Instagrama. Nagle trafiasz na reklamę trampoliny. Trochę Cię to zainteresowało, więc w nią klikasz. Na stronie producenta trampoliny czytasz coś takiego:

"Będą się bawić godzinami, podczas gdy Ty będziesz spokojnie odpoczywać w środku".

Ożywiasz się. Teraz jesteś zainteresowany. W końcu sposób na uzyskanie ciszy i spokoju.

Kiedy ktoś kupuje trampolinę, tak naprawdę kupuje spokój.

Lekcja dla Ciebie: szukaj korzyści z korzyści

Kiedy piszesz tekst lub przygotowujesz reklamę, aby sprzedać swój produkt, to czasami pomocne jest spojrzenie na "korzyść z korzyści". Oto co musisz zrobić:

Krok 1

Napisz listę zalet oraz wad swojego produktu.

Krok 2

Przeanalizuj każdą z nich i zapytaj: „Jaka jest nieoczekiwana / oczywista / pomocna / interesująca / zabawna / wygodna / pocieszająca / niesamowita / szalona / piękna / ekscytująca / dziwna... korzyść z tej korzyści lub wady?”.

Innymi słowy, jaka jest korzyść drugiego rzędu z tej korzyści / wady?

Może to być korzyść bezpośrednio dla użytkownika (dzieci na trampolinie) lub dla prawdziwego nabywcy/użytkownika (zrelaksowany rodzic).

Przykłady

• Trampolina → zabawa dla wielu dzieci → rodzice mają trochę wolnego czasu

• Samochód sportowy → brak tylnych siedzeń (wada) → brak miejsca dla dzieci (i jest tu motyw przewodni reklamy Porsche):

Porsche

• Legowisko dla psa → pies będzie miał miejsce do spania → nie będzie spał w Twoim łóżku

Pies

• Samochód elektryczny → nie musisz tankować benzyny → nie przejmowanie się wzrostem cen benzyny

• Durex → zapobieganie niepożądanych ciąż → nie trzeba kupować rzeczy dla dzieci (Durex = tańszy niż dziecko)

Fotelik

• Jeep → niesamowity pojazd terenowy → możliwość zaparkowania w dowolnym miejscu

Parkowanie

• McDonald's → otwarte 24/7 → jedyne jedzenie dostępne późną nocą po imprezie → dobrze rozumie pijanych ludzi (zauważ, że to jest korzyść z korzyści z korzyści)

McDonalds