logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Apple - copywriting

Poznaj 13 sposobów Apple na świetny copywriting

Copywriting
Źródło:



O tym, że firma Apple umie sprzedawać, to chyba nikogo specjalnie nie trzeba przekonywać. W końcu to firma warta ponad 2 biliony dolarów, a jej produkty nie należą do najtańszych. Żeby stać się takim gigantem po prostu trzeba być mistrzem sprzedaży. Poznaj więc 13 sposób, z jakich korzysta firma Apple, aby robić marketing za pomocą słowa.

1.Skup się na jednej idei
Każdy nagłówek Apple skupia się na jednej idei. Cała uwaga czytelnika zwrócona jest na tą korzyść. Zwraca całą uwagę i świadomość na tę korzyść, dzięki czemu można skutecznie przekazać swój komunikat.
Przykład: "Mniej ramek, więcej ekranu".

2.Pisz dla osób "skanujących" stronę
Aż 76% osób odwiedzających stronę internetową to tzw. "skanerzy" czyli osoby, które jedynie skanują wzrokiem stronę. Stosuj więc duże nagłówki, używaj podtytułów (zachęcą do czytania) oraz pisz tak, aby na początku pokazywać te największe korzyści, a dopiero później te mniejsze.

3.Pisz też dla czytających
Chociaż większość odwiedzających to "skanerzy", to jednak spora część użytkowników będzie czytała od deski do deski. Spraw więc, aby to czytanie nie wymagało wysiłku. Używaj krótki akapitów, pisz proste i krótkie zdania, używaj prostych słów.

4.Korzystaj z krótkich i urywanych zdań
Apple często zaczyna zdania od "i" lub "ale". Chociaż to może nietypowe (pewnie niejeden polonista łapie się teraz za głowę), ale łatwiej się to czyta i jest łatwiejsze do zrozumienia. A przecież celem tutaj jest skłonienie użytkownika do dalszego czytania.

5.Rozwiązuj problemy
Apple przedstawia swoje funkcje jako rozwiązania problemów.
Na przykład nowy tryb nocny w iPhone'ach to funkcja. "Nie wychodzą Ci zdjęcia w nocy? Teraz możesz robić portrety, które wychodzą w nocy."

6.Dziel się szczegółami i detalami
Większość tekstu pisana przez Apple jest prosta i łatwa do zrozumienia. Kiedy jednak Apple mówi o szczegółach, to ma to na Tobie zrobić wrażenie. Ugruntowuje to firmę Apple jako eksperta i buduje zaufanie do ich produktów.

7.Używaj analogii
Kiedy coś jest trudne w zrozumieniu warto sięgnąć po analogię czyli porównanie do czegoś co rozumiemy.
Przykład: "Wyświetlacz Super Retina XDR. Pikseli po horyzont."

8.Przewiduj zastrzeżenia konsumenta
Myśl o tym, jakie zastrzeżenia mogą mieć Twoi konsumenci i po kolei się do nich odnoś. To utwierdzi kupujących w przekonaniu, że podejmują właściwą decyzję.
Przykład: Użytkownicy iPhone'ów skarżą się na pękający ekran. Apple przedstawia swój nowy ekran jako "twardszy niż jakiekolwiek inne szkło w smartfonach".

9.Porównuj do innych produktów
Za każdym razem kiedy Apple wypuszcza swój nowy produkt, porównuje go do poprzedniej wersji. Dlaczego? Użytkownicy produktów Apple ciągle pragną czegoś lepszego. Porównując funkcje i pokazując wdrożone ulepszenia, Apple przekonuje, że nowy produkt jest lepszy.

10.Używaj mocnych słów
Mocne słowa to takie jak "Ty, Twój, wyobraź sobie, nowy". I tych Apple używa bardzo dużo w swoich tekstach sprzedażowych. Słowa te pomagają klientowi wyobrazić siebie z produktem Apple. W tekście sprzedażowym dla iPhone'a 5 użyto aż 110 razy słów "Ty" i "Twój".

11.Używaj rymów
Pisanie tekstów reklamowych to prawdziwa sztuka. A teksty sprzedażowe Apple to często czysta poezja. Używają do tego rymów, aby lepiej się to czytało i zapamiętywało.
Przykład (po angielsku): iPhone 12 - Blast past fast.

12.Korzystaj z aliteracji
Aliteracja to powtarzanie początkowych spółgłosek. Jest to inna forma rymu zwana czasem rymem głowowym. Apple używa jej, aby poruszyć ważne kwestie.
Przykład: "A display that’s not just smaller. It’s smarter."

12.Wykorzystuj powtórzenia
Apple używa tych samych słów w jednym zdaniu, aby je podkreślić.
Przykład: "A ponieważ tak łatwo go używać, łatwo go pokochać".