logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Marka osobista

Jak stworzyć silną markę osobistą?

Marka osobista Strategia
Źródło:



Twoja marka osobista to sposób, w jaki inni ludzie Cię postrzegają - na dobre i na złe. Marka osobista nie jest tworzona z dnia na dzień. Potrzeba czasu i konsekwencji, aby ten wizerunek utrzymał się w pracy i na świecie. Jak więc stworzyć silną markę osobistą? Istnieje kilka kroków do stworzenia zwycięskiej marki osobistej. Oto one:

Krok 1: Poznaj siebie i przeanalizuj obecną sytuację

Zacznij od przyjrzenia się temu, gdzie teraz jesteś i kim jesteś. Pomogą Ci tutaj odpowiedzi na dwa kluczowe pytania:

Pytanie 1: Jak teraz wygląda Twoja marka osobista?
• Jak postrzegają Cię inni ludzie?
• Jakie są Twoje najlepsze cechy, które chcesz wzmacniać?
• Jakie zachowania negatywnie wpływają na Twoje życie i jakich zachowań należałoby się pozbyć?

Pytanie 2: Jakie masz talenty i wartości?
• Jakie aktywności dają Ci radość?
• Z czym chcesz być kojarzony?
• Jakie kroki musisz wykonać, by do tego dojść?
• W jaki sposób wyrażasz siebie?

Krok 2: Zbierz informacje zwrotne o Twojej marce osobistej

Poproś swojego szefa, zaufanych współpracowników i wszystkich innych, którzy Cię dobrze znają, aby wypowiedzieli się na temat Twojej obecnej marki osobistej. Dowiesz się jakie są Twoje słabe strony, ale także dowiesz się o tym co ludzie w Tobie cenią.

W tym celu najlepiej wysłać krótkiego maila, który może wyglądać mniej więcej tak:

"Chciałbym wiedzieć, na czym stoję z moją marką osobistą, aby móc dokonać pewnych zmian. Cenię sobie Twój wkład i chciałbym uzyskać Twoją opinię na temat moich mocnych i słabych stron. Chcę zrozumieć, jak mnie odbierasz, abym mógł się dowiedzieć, gdzie mam braki i jak je poprawić."

Oto kilka świetnych pytań, które warto zadać innym ludziom:
• Czy Twoim zdaniem jestem lubiany w biurze?
• Jak reaguję na krytykę?
• Czy można na mnie liczyć, że skończę pracę, za którą jestem odpowiedzialny?
• Czy dobrze dostosowuję się do nieoczekiwanych zmian w pracy?
• Czy ufasz mi, że podejmę właściwe decyzje, nawet gdy nikt nie patrzy?

Pamiętaj, że celem jest zrozumienie, jakie wrażenie pozostawia kontakt z Tobą. Dlatego po prostu podziękuj za każdą opinię i nie próbuj się tłumaczyć.

Krok 3: Stwórz nową wizję swojej marki

Skup się na tych 4 filarach:
• Co robię najlepiej?
• Jakie są moje wartości i przekonania?
• Jakie rezultaty chcę osiągnąć?
• Co moja osobowość wnosi do relacji i pracy?

To Twoja marka osobista – tylko Ty wiesz, jakie odpowiedzi są dobre. Te pytania pomogą Ci odkryć, co naprawdę Cię motywuje i co chcesz pokazać światu.

Krok 4: Pokaż swoją markę światu

Cała ta praca nad stworzeniem nowej, silnej marki osobistej nie będzie miała znaczenia, jeśli nie podzielisz się nią ze światem. Oto jak przekazać ludziom wokół siebie to, czego nauczyłeś się o swoich wartościach, przekonaniach, swoich mocnych stronach i charakterze.

• Bądź autentyczny i nie udawaj kogoś, kim nie jesteś.
• Działaj i pokazuj swoje wartości w praktyce.
• Mów o swoich wartościach i umiejętnościach.
• Zdobywaj nowe umiejętności, by rozwijać swoją markę.