logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Tommy Hilfiger

Jak marka Tommy Hilfiger stała się sławna dzięki tylko jednej reklamie?


Źródło:



Marki Tommy Hilfiger, jeśli chociaż trochę znasz się na modzie, raczej Ci przedstawiać nie muszę. Ale nie wiem czy wiesz, że praktycznie tylko jedna ich reklama spowodowała, że marka z dnia na dzień stała się rozpoznawalna.

Jeśli szukasz odważnego, naprawdę wystrzałowego pomysłu, ta historia dostarczy Ci całej potrzebnej inspiracji.

W 1985 roku Tommy Hilfiger był nikim w branży modowej. Zwrócił się więc o pomoc do marketingowego geniusza George’a Loisa.

Lois, znany ze swoich śmiałych strategii reklamowych, zaproponował odważny pomysł: porównać Hilfigera, nieznanego projektanta, do gigantów amerykańskiej mody: Ralpha Laurena, Calvina Kleina i Perry'ego Ellisa.

Tommy początkowo był przerażony tym pomysłem. Powiedział: "Nie mogę tego zrobić; to będzie brzmiało, jakbym się przechwalał. To są bogowie". Ale Lois nie ustępował, tłumacząc, że tradycyjne, konserwatywne podejście wymagałoby milionów dolarów i lat wysiłku. Zamiast tego zaproponował coś szokującego - odważną reklamę na Times Square w Nowym Jorku.

Pomimo obaw Hilfiger zgodził się na ten plan. Reklama była śmiała, przyciągająca natychmiastową i szeroką uwagę. Wyglądała ona tak:

Rebus

"Kim jest Tommy Hilfiger, że porównuje się do Ralpha, Perry'ego i Calvina?" - to była powszechna reakcja. Ten wyczyn poruszył świat mody, sprawiając, że nazwisko Hilfigera stało się znane niemal z dnia na dzień.

Jak Ty możesz wykorzystać tą strategię? Oto kilka sugestii:

#1. Bądź odważny
• Wprowadź kontrowersyjny projekt produktu lub kampanię, która rzuca wyzwanie normom branżowym.
• Stwórz odważną, przyciągającą uwagę kampanię reklamową.

#2. Wykorzystaj zainteresowanie
• Jeśli zrobisz coś godnego uwagi, to wykorzystaj wszystkie kanały komunikacji (media społecznościowe, artykuły w gazetach i portalach internetowych, aby ta wiadomość dotarła do jak największej liczby osób.

#3. Rzuć wyzwanie normom i standardom
• Regularnie wprowadzaj produkty lub kampanie marketingowe, które przesuwają granice w Twojej branży.
• Korzystaj z niekonwencjonalnych strategii, które rzucają wyzwanie normom branżowym.