logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Obsługa klienta

Pokonaj konkurencję poziomem obsługi

Klient
Źródło:



Jeśli nie masz lepszego produktu niż konkurencja, nie masz lepszej ceny niż oferują inne firmy albo nie możesz pochwalić się najkrótszym czasem realizacji zamówienie, to pewnie myślisz, że już przegrałeś na rynku. Ale wcale tak być nie musi.

Możesz konkurencję pokonać lepszym poziomem obsługi. Zobacz na przykład jak to robi firma Zappos, która znana jest z wyjątkowej obsługi klienta (tak na marginesie - firma została kupiona przez Amazon w 2009 roku za aż 1,2 miliarda dolarów). Firma Zappos ma dobry zwyczaj odpowiadania na każdy mail, jaki otrzyma od klienta (i to nawet taki, który adresowany jest do szefa firmy). A to przecież nie jest wcale takie trudne do zrobienia i nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności. Każdy kto umie sklecić kilka zdań jest w stanie wykonać to zadanie.

Odpowiadanie klientom może zabierać dużo czasu, ale przecież można ten proces bardzo usprawnić i to nawet w małej firmie. Większość pytań bowiem się będzie powtarzała. Można więc sobie przygotować listę takich pytań wraz z odpowiedziami i później tylko robić "kopiuj + wklej".

A czy warto to robić? Jeszcze jak! W ten sposób pokazujesz klientom dwie rzeczy:
• Klienci są dla Ciebie ważni
• Firma dobrze działa

A przy okazji taką szybką odpowiedzią możesz zablokować ruch konkurencji, która nie zdąży jeszcze odpowiedzieć… a Ty w tym czasie dostaniesz zamówienie. Dla niektórych klientów szybkość uzyskanej informacji ma niekiedy dużo większe znaczenie niż lepsza cena czy warunki dostaw. A najlepsze w tym wszystkim jest to, że to działa zarówno w przypadku nowych jak i powracających klientów.