logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Twarze

Twarz czyli jak skutecznie przyciągnąć uwagę ludzi

Case Study Reklama Taktyki sprzedażowe
Źródło:



Twarz ludzka to jedno z najpotężniejszych narzędzi… marketingowych.

A to dlatego, że w naturalny sposób przyciąga uwagę ludzi. Grzechem więc byłoby nie wykorzystać tego w działaniach marketingowych i promocyjnych.

Ludzie są biologicznie zaprogramowani, aby zwracać uwagę na twarze, ponieważ jesteśmy gatunkiem stadnym, który nieustannie skanuje swoje otoczenie.

A kiedy widzimy twarz, nasz mózg natychmiast (ale podświadomie) kategoryzuje ją jako godną zaufania (przyjaciel), niegodną zaufania (wróg) lub kogoś, kto nas pociąga (potencjalny partner).

Ta sama część mózgu, która aktywuje się na widok twarzy, również reaguje na podobne sygnały, jak np. emotikony. 🧐 (Nic dziwnego, że używanie emotikon w tytułach e-maili może zwiększyć wskaźnik otwarć.)

To wrodzone oprogramowanie jest powodem, dla którego wiele firm stara się być bardziej ludzkimi i wykorzystuje swojego lidera jako "twarz" marki (np. Apple i Steve Jobs).

W końcu reklamy i treści, które zawierają twarze, są 11 razy bardziej zauważalne.

Ten fenomen świetnie wykorzystuje Netflix. Większość miniaturek związanych z filmami lub serialami dostępnymi na tej platformie zawiera właśnie twarze.

Gigant streamingowy oczywiście przeprowadził setki jak nie tysiące testów, dzięki którym odkrył, że:
• Twarze wyrażające emocje zgodne z gatunkiem filmowym radzą sobie najlepiej
• Twarze złoczyńców lepiej przyciągają wzrok niż bohaterowie
• Reakcje na twarze różnią się w zależności od regionu/kraju

A kiedy twarz przyciągnie uwagę odbiorcy, potrzebuje on zaledwie 40 milisekund, aby wyciągnął wnioski (podjął decyzję). Dlatego warto upewnić się, że to właściwa twarz.

Czas zatem na kilka przykładów:

#1. Wykorzystaj spojrzenie strategicznie [Strony sprzedażowe]

Kupujący naturalnie podążają za spojrzeniem twarzy i są bardziej skłonni do przeczytania tekstu, na który ta twarz jest skierowana (albo zauważenia produktu, na który spogląda ludzka twarz).

Jeśli więc twarz patrzy w lewo, kupujący będą patrzeć na to, co znajduje się po jej lewej stronie. To samo dzieje się, gdy twarz patrzy w prawo.

Kobieta

Użyj twarzy w treści, aby skierować uwagę klientów na to, na czym chcesz, aby skupili się najbardziej - niezależnie od tego, czy jest to propozycja wartości, wezwanie do działania czy produkt.

Co więcej, marketing, który wykorzystuje strategiczne spojrzenie, jest również bardziej zapamiętywany.

#2. Wykorzystuj różnorodne twarze w swoich kampaniach reklamowych [Reklamy]

Wybierając twarze do swoich reklam, pamiętaj, aby uwzględniać różnorodność zarówno pod względem twarzy, jak i typów sylwetek.

Jak zauważa światowej sławy psycholog Robert Cialdini, instynktownie bardziej utożsamiamy się z osobami, które są do nas podobne.

Jeśli jednak Twoja marka jest jednolita, możesz niechcący wysłać sygnał do pewnych grup ludzi, że "nie jesteś dla nich".

Kim Kardashian rozwiązała ten problem dzięki swojej firmie produkującej bieliznę modelującą SKIMS. Jej hasło przewodnie to: "Rozwiązania dla każdego ciała."

SKIMS

Skupienie kampanii na różnorodności (oraz wsparcie tego szeroką gamą rozmiarów od XXS do 4XL) pomogło firmie osiągnąć wycenę na poziomie 3,2 miliarda dolarów w zaledwie trzy lata.

#3. Używaj tego samego zdjęcia profilowego we wszystkich kanałach społecznościowych [Social media i newslettery]

Kupujący rozpoznają Twoją ikonę w mediach społecznościowych lepiej niż logo marki i instynktownie spojrzą na to, co udostępniłeś.

Podtrzymaj ten instynkt, używając tego samego zdjęcia profilowego we wszystkich swoich kanałach społecznościowych.

Innymi słowy, ułatw swoim klientom rozpoznanie, że to Ty.

Jak wybrać dobre zdjęcie profilowe? Oto kilka wskazówek:
• Uśmiechaj się i pokazuj zęby
• Unikaj okularów przeciwsłonecznych lub cieni na oczach
• Wybierz zdjęcie, na którym linia szczęki jest wyraźnie oddzielona od szyi