logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Mailchimp

Poznaj 3 taktyki, które doprowadziły do rozwoju Mailchimp

Taktyki marketingowe
Źródło:



Nie wiem czy wiesz czym jest Mailchimp. Mówiąc w skrócie, to amerykańska firma i jeden z liderów w branży e-mail marketingu. Posiada ponad 3,5 mln użytkowników, którzy wysyłają miesięcznie ponad 4 miliardy maili. Firma zatrudnia ponad 800 osób, a jej głównym produktem jest platforma online do wysyłania profesjonalnych maili do masowego odbiorcy. Mailchimp został przejęty przez Intuit za 12 miliardów dolarów.

To tyle informacji wstępnych na temat Mailchimp, bo to jest to najmniej istotne. Istotne jest to w jaki sposób Mailchimp powiększył swoją bazę użytkowników z 85 tysięcy do 450 tysięcy użytkowników w ciągu jednego roku. Stało się to w 2009 roku, a to za sprawą trzech taktyk, które doprowadziły do rozwoju Mailchimpa.

Taktyka 1: Dodanie planu Freemium

W 2009 roku Mailchimp wprowadził swój "Darmowy plan na zawsze" (Free Forever Plan), w ramach którego użytkownicy mogli korzystać z Mailchimp za darmo, na zawsze, dopóki nie osiągną 2000 subskrybentów na swojej liście mailingowej.

Jak więc przekształcili darmowych użytkowników w płatnych użytkowników? Oto co zrobił Mailchimp:
• ograniczył liczbę subskrybentów, których użytkownik może mieć do 2000.
• ograniczył liczbę e-maili, które użytkownik może wysłać co miesiąc do 12 tysięcy.
• oferował bezpłatne funkcje, takie jak automatyzacja, aby pomóc użytkownikom w szybszym rozwoju (przyspieszenie powyższych wskaźników).
• stworzył centrum zasobów, aby użytkownicy mogli łatwiej odnieść sukces.

Dzięki tym czterem taktykom Mailchimp stworzył pułap dla użytkowników, ale potem dał im drabinę, aby do niego dotrzeć.

Taktyka 2: Reklama w mailu

Darmowy plan pozwalał za darmo wysyłać maile do swojej bazy użytkowników, ale w stopce takiego maila zamieszczany był niewielka grafika z reklamą i logiem Mailchimpa.

To sprawiło, że każdy mail był reklamą Mailchimpa i tworzył się tak zwany efek wirusowy, zmieniając Mailchimpa w zautomatyzowaną maszynę, która nieustannie dostarcza sobie nowych użytkowników za pośrednictwem list mailowych swoich klientów.

A co jeśli chciałeś usunąć reklamę Mailchimpa ze stopki swoich maili? Musiałeś przejść z bepłatnej opcji wysyłek na… płatny plan.

Taktyka 3: Nagrody

Ale ci co przeszli na płatny plan mieli wybór - mogli usunąć logo Mailchimp ze stopki swoich maili albo je zostawić. Mailchimp zachęcał ich do nieusuwania go poprzez swój program MonkeyRewards.

Na czym ten program polegał? Jeśli ktoś kliknął w grafikę Mailchimp w Twoim mailu i utworzył konto na Mailchimp, to dostawałeś 30 dolarów. Taką samą kwotę dostawała osoba, która założyła konto w Mailchimp z Twojego polecenia.

Dzięki tym trzem taktykom:
• Baza użytkowników MailChimpa wzrosła z 85 tysięcy użytkowników do 450 tysięcy użytkowników
• Liczba płacących użytkowników MailChimpa wzrosła o 150%
• Zysk MailChimp wzrósł o 650% w ciągu jednego roku

Nieźle. Prawda?