logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Logo

Jak zakrzywiona linia może zmienić postrzeganie Twojej marki?

Branding Produkt
Źródło:



Każdy szczegół w Twoich projektach, logo lub identyfikacji wizualnej może mieć znaczenie i wywierać silny wpływ. Mogą to być użyte kolory, czcionka oraz to, jak strukturalnie wygląda projekt.

Naukowcy odkryli, że nawet zwykła zakrzywiona linia może zmienić postrzeganie Twojej marki.

Wskazówka

Zakrzywione w górę linie na Twoim logo lub opakowaniu sprawiają, że ludzie bardziej lubią Twój produkt.

Rekomendacja

Użyj zakrzywionej w górę linii na opakowaniu produktu lub logo (jak uśmiech) zamiast linii skierowanych w dół lub linii prostych.

Ludzie będą bardziej lubić Twój produkt i chętniej go kupią.

Wnioski

Ludzie preferują branding produktów (np. logo, projekty produktów, opakowania), który zawiera zakrzywioną linię skierowaną w górę, w porównaniu z linią prostą, zakrzywioną w dół lub bez linii. Istnieje większe prawdopodobieństwo, że wybiorą produkt i będą chcieli go kupić.

W ramach eksperymentów przeprowadzonych zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i Kolumbii, naukowcy odkryli, że:
• W przypadku pudełka herbaty, pokazanie zakrzywionej w górę linii na opakowaniu (w porównaniu z zakrzywioną w dół linią) zwiększyło prawdopodobieństwo zakupu o 22,9% (Wielka Brytania) i o 30,9% (Kolumbia).
• W przypadku szamponu, pokazanie na opakowaniu linii zakrzywionej w górę (w porównaniu do zakrzywionej w dół) zwiększyło intencje zakupu od 17,4% do 30,7%. Były one wyższe od 3,4% do 13,6% w porównaniu do prostej linii i od 10,4% do 24,3% w porównaniu do braku linii.
• Ogólnie rzecz biorąc, ludzie wybierali produkt z zakrzywioną linią skierowaną w górę:
»» o 20% częściej niż z linią skierowaną w dół,
»» o 12% częściej niż bez linii,
»» o 3% częściej niż z prostą linią.

Dlaczego to działa?

Kiedy widzimy zakrzywioną linię skierowaną w górę, kojarzymy ją z uśmiechem. Uśmiechy są w naszych umysłach powiązane z pozytywnymi emocjami i zachowaniami opartymi na współpracy.

Widzenie czegoś, co interpretujemy jako twarz, wpływa na to, jak reagujemy na dany przedmiot. Podświadomy uśmiech, jak zakrzywiona w górę linia, może zwiększyć naszą chęć do korzystania z produktu i to, ile jesteśmy gotowi na niego wydać.

W przeciwieństwie do tego, wizualizacje, które kojarzymy z grymasem, jak linia skierowana w dół, nie wywołują takiego samego efektu, a wręcz mogą przynieść odwrotny skutek.