logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cheetos

Cheetos czyli ponadczasowa lekcja marketingu z reklamy drukowanej


Źródło:



Przyciąganie uwagi i przekonywanie innych do zrobienia czegoś to jeden z najstarszych problemów jakie muszą rozwiązać copywriterzy.

Dzisiaj pokażę Ci starą reklamę prasową Cheetos. I chociaż łamie ona praktycznie większość zasad prawidłowego copywritingu, to okazała się ona bardzo skuteczna.

Reklama zamieszczona w gazecie New York Times wyglądała tak:

Cheetos - gazeta

A tłumaczenie tekstu z reklamy wygląda mniej więcej tak:

Automatyczne drzwi.
Samojeżdżące samochody.
Rozpoznawanie twarzy.
Światła aktywowane głosem.
I głośniki.
I asystenci.
Audiobooki.
Odkurzacze bez użycia rąk.
Buty bez użycia rąk.
I kosiarki.
I kosze na śmieci.
Automatyczne karmniki dla psów.
Ekspresy do kawy z automatycznym startem.
Automatyczne bagażniki samochodowe.

Zastanawiasz się, dlaczego to wszystko wymyślili?

Cheetos.


Ta reklama jest zaskakująca. Zazwyczaj w tekście reklamowym chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika w pierwsze trzy sekundy. Ale tutaj, pierwsze 90% słów nie ma absolutnie nic wspólnego z produktem.

Dojście do puenty zajmuje całe 33 słowa (w wersji angielskiej oczywiście). A puenta co ciekawe znajduje się dosłownie pod rozkładówką (musisz otworzyć złożoną gazetę, aby zobaczyć, o co w tym wszystkim chodzi).

To nie powinno działać. Ale działa.

Oto dlaczego:

Jest odważna. Reklama robi coś zupełnie innego niż to, czego się spodziewamy (natychmiastowej sprzedaży). Reklama idzie kierunku, gdzie inni bali by się pójść.

Jest zmysłowa. Kiedy w końcu dochodzimy do puenty, jest ona w jaskrawym pomarańczowym kolorze - tak jak opuszki palców tej osoby. A te palce pobudzają trzy zmysły: wzrok, smak i dotyk.

Skłania do myślenia i wywołuje uśmiech. Musisz połączyć pewne elementy, aby zrozumieć reklamę. A kiedy to zrobisz, to dostaniesz przyjemny zastrzyk dopaminy, a na Twojej twarzy pojawi się uśmiech.

Wzbudza ciekawość. Twój mózg to maszyna do kategoryzowania. Chce wiedzieć, co łączy pozornie niepodobne do siebie rzeczy.

Jeśli Ty też chcesz napisać zapadający w pamięć tekst, spraw, by był inny, wyrazisty i ciekawy.