Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Cheetos czyli ponadczasowa lekcja marketingu z reklamy drukowanej
Źródło:
Przyciąganie uwagi i przekonywanie innych do zrobienia czegoś to jeden z najstarszych problemów jakie muszą rozwiązać copywriterzy.
Dzisiaj pokażę Ci starą reklamę prasową Cheetos. I chociaż łamie ona praktycznie większość zasad prawidłowego copywritingu, to okazała się ona bardzo skuteczna.
Reklama zamieszczona w gazecie New York Times wyglądała tak:
A tłumaczenie tekstu z reklamy wygląda mniej więcej tak:
Automatyczne drzwi.
Samojeżdżące samochody.
Rozpoznawanie twarzy.
Światła aktywowane głosem.
I głośniki.
I asystenci.
Audiobooki.
Odkurzacze bez użycia rąk.
Buty bez użycia rąk.
I kosiarki.
I kosze na śmieci.
Automatyczne karmniki dla psów.
Ekspresy do kawy z automatycznym startem.
Automatyczne bagażniki samochodowe.
Zastanawiasz się, dlaczego to wszystko wymyślili?
Cheetos.
Ta reklama jest zaskakująca. Zazwyczaj w tekście reklamowym chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika w pierwsze trzy sekundy. Ale tutaj, pierwsze 90% słów nie ma absolutnie nic wspólnego z produktem.
Dojście do puenty zajmuje całe 33 słowa (w wersji angielskiej oczywiście). A puenta co ciekawe znajduje się dosłownie pod rozkładówką (musisz otworzyć złożoną gazetę, aby zobaczyć, o co w tym wszystkim chodzi).
To nie powinno działać. Ale działa.
Oto dlaczego:
• Jest odważna. Reklama robi coś zupełnie innego niż to, czego się spodziewamy (natychmiastowej sprzedaży). Reklama idzie kierunku, gdzie inni bali by się pójść.
• Jest zmysłowa. Kiedy w końcu dochodzimy do puenty, jest ona w jaskrawym pomarańczowym kolorze - tak jak opuszki palców tej osoby. A te palce pobudzają trzy zmysły: wzrok, smak i dotyk.
• Skłania do myślenia i wywołuje uśmiech. Musisz połączyć pewne elementy, aby zrozumieć reklamę. A kiedy to zrobisz, to dostaniesz przyjemny zastrzyk dopaminy, a na Twojej twarzy pojawi się uśmiech.
• Wzbudza ciekawość. Twój mózg to maszyna do kategoryzowania. Chce wiedzieć, co łączy pozornie niepodobne do siebie rzeczy.
Jeśli Ty też chcesz napisać zapadający w pamięć tekst, spraw, by był inny, wyrazisty i ciekawy.