Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Trzy szalone kampanie Oatly
Źródło:
W tym wpisie pokazywałem Ci jak budować strategię i reklamować "nudne produkty". Jednym z takich produktów jest właśnie mleko oraz produkty mlekopodobne.
W tym wpisie przytoczony był przykład marki Oatly (producent mleka roślinnego), która wyróżniła się za pomocą absurdalnego brandingu, reklam i strategii marketingowych.
Teraz chciałbym Ci pokazać kilka z ich reklam, bo są one wręcz szalone.
Oatly zadało dość głupie pytanie: "Jak możemy sprzedawać mleko owsiane ludziom, którzy go nie piją lub nie chcą pić?"
Czy nie powinniśmy sprzedawać tym, którzy faktycznie chcą nasz produkt?
Ale robiąc to, zamiast skupiać się na małym rynku osób, które nie piją mleka, poszli za ogromnym rynkiem - ludzi pijących mleko krowie. Zrobili to dzięki odważnemu brandingowi, skierowaniu się do baristów oraz szalonym kampaniom marketingowym.
Przyjrzyjmy się teraz 3 z ich najbardziej sprytnych kampanii:
#1. To jak mleko, ale dla ludzi + F*CK OATLY
To jedno z głównych przekazów marketingowych Oatly subtelnie przypominające ludziom, jak dziwne jest to, że pijemy mleko przeznaczone dla cieląt:
Reklamy te sprawiły, że firma Oatly została zakazana lub pozwana w krajach takich jak Irlandia i Hiszpania, w których działają wpływowe związki mleczarskie.
Dlatego Oatly w odpowiedzi stworzyło stronę fckoatly.com, która udaje, że jest przeciwko Oatly:
Na tym nie poprzestali. Stworzyli różne satyryczne strony, udając, że nienawidzą stron anty-Oatly lub anty-anty-Oatly (np. fckfckoatly.com).
Ale to nie koniec. Przechodząc te wszystkie strony trafisz w końcu na stronę fckfckfckfckfckoatly.com, gdzie proszą Cię, abyś zadzwonił pod podany numer i podzielił się swoją "niechęcią" z kimś, komu na tym zależy.
#2. Umowa mleczarska
Następnie zajęli się wpływem przemysłu mleczarskiego na klimat, kupując billboardy i reklamy drukowane, takie jak ta:
Tym samym rzucili wyzwanie przemysłowi mleczarskiemu zarzucając mu niszczący wpływ na klimat Ziemi.
#3. Paryska pomysłowość
Paryż ma kilka zabawnych przepisów.
Mural reklamowy nie może zawierać zarówno tekstu jak i obrazu produktu. Dlatego namalowali serię odważnych, wyłącznie tekstowych murali, a następnie sprytnie umieścili przed nimi obiekty, które dopełniały obraz - takie jak ten poniżej: