logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Pielęgnacja

Reklamy soft-sell pomogą zbudować Ci relacje z klientem


Źródło:



Jaka jest różnica między reklamami twardymi (ang. hard sell) a miękkimi (ang. soft sell)?

Reklama typu hard sell to klasyczna reklama bezpośrednia, która zazwyczaj obejmuje:
• Odważne hasła
• Kody rabatowe, oferty, śledzone linki
• Czasami (choć nie zawsze) nacisk na cechy produktu (a nie korzyści)
• Celem jest natychmiastowa sprzedaż lub przynajmniej wciągnięcie odbiorcy do lejka sprzedażowego

W przypadku reklam typu soft sell celem jest nawiązanie kontaktu z odbiorcą, pokazując, że rozumiesz jego styl życia, wartości i problemy. Nie chodzi o natychmiastową sprzedaż, ale o budowanie zaufania, które później można wykorzystać do sprzedaży lub uzyskania polecenia.

Reklama typu soft sell wygląda tak:
• Brak nacisku na kliknięcia
• Brak kodów rabatowych
• Podkreślanie korzyści płynących z produktu dla odbiorcy (nie jego cech)
• Rozwiązywanie problemu, z którym zmaga się odbiorca
• Delikatne umiejscowienie produktu w kontekście czegoś, co odbiorca już uważa za wartościowe
• Odwołanie się do tożsamości użytkownika

A teraz dwa przykłady reklam typu soft sell:

#1. Thermacell

Link do reklamy: tutaj

Zalety tej reklamy:
Wygląda jak organiczny post. Występująca w reklamie kobieta przedstawia rozwiązanie znanego odbiorcom problemu jakim są komary. To jest właśnie typ treści, dla której większość osób śledzi jej kanał.
Podkreśla korzyści płynące z produktu (zamiast jego cech). Nie interesuje nas, jak działa Thermacell, ale zależy nam na przyjemnym wieczorze na zewnątrz bez komarów.
To jest reklama typu soft sell. Zauważ, że nie ma tu linku do strony ani kodu rabatowego. Twórca buduje zaufanie i gra długoterminowo (z nadzieją na zwiększenie liczby wyszukiwań marki).

#2. Jack Links

Link do reklamy: tutaj

Zalety tej reklamy:
Jest zabawna i dostarcza rozrywki.
Całe wideo jest surowe. Nie można stwierdzić, że to reklama, dopóki twórca nie wspomni o Jack Links w połowie filmu. Nawet wtedy zajmuje to tylko krótką chwilę.
Jest to rodzaj treści, dla których ludzie podążają za tym twórcą. Proste, ale to sprawia, że reklama jest angażująca.
Ponownie jest to reklama typu soft sell. Wzmianka o Jack Links jest krótka i pozycjonuje produkt jako rozwiązanie znanego problemu tej grupy odbiorców. Głodny podczas przygody? Jack Links jest dla Ciebie.