Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Reklamy soft-sell pomogą zbudować Ci relacje z klientem
Źródło:
Jaka jest różnica między reklamami twardymi (ang. hard sell) a miękkimi (ang. soft sell)?
Reklama typu hard sell to klasyczna reklama bezpośrednia, która zazwyczaj obejmuje:
• Odważne hasła
• Kody rabatowe, oferty, śledzone linki
• Czasami (choć nie zawsze) nacisk na cechy produktu (a nie korzyści)
• Celem jest natychmiastowa sprzedaż lub przynajmniej wciągnięcie odbiorcy do lejka sprzedażowego
W przypadku reklam typu soft sell celem jest nawiązanie kontaktu z odbiorcą, pokazując, że rozumiesz jego styl życia, wartości i problemy. Nie chodzi o natychmiastową sprzedaż, ale o budowanie zaufania, które później można wykorzystać do sprzedaży lub uzyskania polecenia.
Reklama typu soft sell wygląda tak:
• Brak nacisku na kliknięcia
• Brak kodów rabatowych
• Podkreślanie korzyści płynących z produktu dla odbiorcy (nie jego cech)
• Rozwiązywanie problemu, z którym zmaga się odbiorca
• Delikatne umiejscowienie produktu w kontekście czegoś, co odbiorca już uważa za wartościowe
• Odwołanie się do tożsamości użytkownika
A teraz dwa przykłady reklam typu soft sell:
#1. Thermacell
Link do reklamy: tutaj
Zalety tej reklamy:
• Wygląda jak organiczny post. Występująca w reklamie kobieta przedstawia rozwiązanie znanego odbiorcom problemu jakim są komary. To jest właśnie typ treści, dla której większość osób śledzi jej kanał.
• Podkreśla korzyści płynące z produktu (zamiast jego cech). Nie interesuje nas, jak działa Thermacell, ale zależy nam na przyjemnym wieczorze na zewnątrz bez komarów.
• To jest reklama typu soft sell. Zauważ, że nie ma tu linku do strony ani kodu rabatowego. Twórca buduje zaufanie i gra długoterminowo (z nadzieją na zwiększenie liczby wyszukiwań marki).
#2. Jack Links
Link do reklamy: tutaj
Zalety tej reklamy:
• Jest zabawna i dostarcza rozrywki.
• Całe wideo jest surowe. Nie można stwierdzić, że to reklama, dopóki twórca nie wspomni o Jack Links w połowie filmu. Nawet wtedy zajmuje to tylko krótką chwilę.
• Jest to rodzaj treści, dla których ludzie podążają za tym twórcą. Proste, ale to sprawia, że reklama jest angażująca.
• Ponownie jest to reklama typu soft sell. Wzmianka o Jack Links jest krótka i pozycjonuje produkt jako rozwiązanie znanego problemu tej grupy odbiorców. Głodny podczas przygody? Jack Links jest dla Ciebie.