logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Brzydka reklama

Są brzydkie, ale działają


Źródło:



Zauważyłbyś tą reklamę? Przyjrzał się jej bliżej? A może nawet ją udostępnił swoim znajomym?
Przykład 1

Oczywiście, że tak!

Dlaczego te brzydkie i wręcz głupie reklamy działają?

Internet kiedyś był bardzo brzydki:
• Migające banery reklamowe
• Znaki „strona w budowie”
• Okropne wybory fontów i kolorów.

Aby konkurować, wyróżniać się i budować zaufanie, ludzie zaczęli tworzyć ładniejsze, bardziej wiarygodne i lepiej wykonane strony internetowe.

Stopniowo podnosiliśmy poprzeczkę jakości z każdą nową kampanią i konkurencją.

Jaki mamy teraz problem? Wszystko jest niesamowicie dopracowane i przesadnie złożone.

Na YouTube filmy nagrywane są przy użyciu kamer i oświetlenia wartych 50 tysięcy dolarów. Zdjęcia na Instagramie są mocno edytowane i filtrowane, a niektóre strony internetowe i reklamy wyglądają jak dzieła sztuki.

Jak teraz się wyróżnić? Wracając do "brzydkich czasów".

"Brzydkie reklamy" i treści o niskiej wartości produkcyjnej są na fali. W skrajnych przypadkach brzydkie reklamy przyciągają uwagę, sprawiają, że patrzymy dwa razy, a nawet dzielimy się nimi.

Jednak te "brzydkie reklamy" mogą również udawać zwykłe, organiczne treści.

Zobacz kilka przykładów:

#1. Marka: Surreal

Surreal

• Zrzut ekranu z PowerPointa na billboardzie, lol, co to w ogóle?
• Zabawnie zły projekt graficzny
• Świadomie niedbałe teksty reklamowe, które bezpośrednio zwracają się do odbiorcy i łamią tradycyjne zasady reklamy

Ta kampania stała się mega wiralalem w wyniku tych działań.

#2. Marka: Wandering Bear

Wandering Bear

• "Na żywo" - zdjęcie produktu w akcji
• Wygląda, jakby twój tata zrobił zdjęcie swojej lodówki i wrzucił je do internetu.

#3. Marka: Nuts.com

Nuts.com

• Zbyt bliskie ujęcia z dziwnym kadrowaniem, które sprawiają, że przestajesz przewijać
• Świetna gra słów na karteczce samoprzylepnej ("nuts" w języku angielskim oznacza orzechy, ale również… męskie jądra)
• Zamaszysty, odręczny tekst na pudełku, który przyciąga uwagę na dłużej

#4. Marka: birddogs

birddogs

• Nie muszą koniecznie wyglądać źle, wystarczy, że wyglądają na niskiej jakości
• Porównanie X vs. Y, w którym alternatywa wypada źle
• Estetyka w stylu relacji na Instagramie
• Emotikony dla poczucia bliskości i swobodnego tonu

Brzydkie reklamy działają z kilku powodów:

Jeśli są skrajnie ohydne:
• Różnią się od wszystkiego innego w naszych mediach społecznościowych.
• W zależności od intensywności, może być niepojęte, że ktoś stworzył reklamę tak prostą lub brzydką, co czyni ją zaskakującą i zabawną.

Jeśli mają po prostu niską wartość produkcyjną:
• Wyglądają i sprawiają wrażenie organicznych postów.
• Pragniemy autentyczności, prostoty i surowości.