Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Jeśli chcesz budować skuteczny kanał marketingowy na Twitterze, to musisz pozyskiwać obserwujących. O tym jak to robi się robi powiedział Josh Spector na swoim blogu. Oto jego 10 przykazań rozwoju profilu na Twitterze:
1.Tweetuj codziennie
Zamieszczaj posty na Twitterze codziennie. Musisz być w tym konsekwentny. To sprawi, że będziesz lepszy w pisaniu, ale przede wszystkim pozwoli algorytmowi Twittera zobaczyć, że jesteś aktywnym użytkownikiem.
2. Odpowiadaj na każdą otrzymaną odpowiedź
To podwaja zaangażowanie w Twoje tweety oraz ponownie wyświetla Twoje tweety na kanałach ludzi, którzy do Ciebie pisali. To również zachęca innych użytkowników, aby pisali do Ciebie.
3. Jeśli to działa, opublikuj to ponownie
Kiedy trafisz z jakimś tematem (masz hit) to zmaksymalizuj wartość, jaką z niego uzyskasz, publikując tweet ponownie za kilka miesięcy. Poza tym budujesz bibliotekę treści, a nie szukasz pojedynczego trafienia.
4. Angażuj użytkowników, gdy tylko to możliwe
Gdy dzielisz się jakąś wskazówką lub pomysłem, daj innym powód do odpowiedzi. Zapytaj, czy się z tym zgadzają, pytaj o ich doświadczenia i rekomendacje. Czym więcej odpowiedzi, tym większy zasięg.
5. Skoncentruj swoje tweety na JEDNEJ transformacji, której chcą dokonać Twoi idealni odbiorcy
Jeśli będziesz tweetować o pięciu niepowiązanych tematach, to ludzie nie będą się przejmować 80% Twoich tweetów. I nie będą Cię śledzić. A nawet jeśli to zrobią, nie zaangażują się w cztery pozostałe tweety, więc algorytm prawdopodobnie nie pokaże im tego piątego.
6. Nie tweetuj linków
Algorytm Twitera nienawidzi linków zewnętrznych i do nikogo one nie dotrą. Raz na jakiś czas możesz opublikować jeden link, jeśli już bardzo musisz, ale generalnie jest to tylko strata czasu.
7. Odpowiadaj innym dając wartość
Odpowiedzi to świetny sposób na zwiększenie liczby odbiorców. Ale nie, jeśli po prostu powiesz "Zgadzam się!" albo wstawisz emotikonkę. Odpowiedz czymś wartościowym na tyle, aby ludzie chcieli sprawdzić Twój profil.
8. Zamieść tweeta, który da ludziom powód, by Cię śledzić
Mowa tutaj o czymś takim jak pinned tweet czyli tweet, który wybierasz, aby pokazywał się na górze Twojego profilu na Twitterze. Masz więc możliwość kontrolowania pierwszej rzeczy, którą ludzie widzą, gdy sprawdzają Twój profil. Nie zmarnuj więc tego.
9. Sekcja "o mnie" na Twitterze nie ma być o Tobie
Kiedy ktoś sprawdza Twoją sekcję "o mnie", to na podstawie tego co tam znajdzie, podejmuje decyzję o tym czy Cię obserwować czy nie. Dlatego użyj sekcji "o mnie", aby powiedzieć Twoim odbiorcą jakie korzyści będą mieli z tego, że będą Cię obserwować. Pamiętaj - profil na Twiiterze to nie Twoje CV tylko strona sprzedażowa.
10. Dąż do relacji, nie do pozyskiwania obserwujących
Obserwujący są przereklamowani. Nie rozpraszaj się więc wskaźnikami próżności, bo jedna relacja może zmienić Twoje życie i biznes bardziej niż ponad 10 000 obserwujących.