logo

Skuteczne reklamy

Porady i wskazówki jak tworzyć skuteczne reklamy czyli w jaki sposób pisać perswazyjne teksty reklamowe na podstawie przykładów reklam, które generowały największą sprzedaż.

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Billboard

Wykorzystanie znajomego interfejsu w reklamach


Źródło:



Zobacz te trzy reklamy i zastanów się dlaczego są one sprytne:

Przykład 1

Każda z nich wykorzystuje absurdalnie powszechny interfejs: wiadomości tekstowe, kalendarz i menu podręczne z kliknięciem prawym przyciskiem myszy.

Te reklamy są sprytne i skuteczne z kilku powodów:

Efekt znajomości: Skłaniamy się ku rzeczom, które są nam znane.

Niecodzienność: Są absolutnie nie do zignorowania. Wyróżniają się, przyciągają uwagę i zachęcają do bliższego przyjrzenia się oraz podzielenia się nimi:
» Nie spodziewasz się zobaczyć wątku wiadomości na plakacie. Podejdziesz, żeby to zobaczyć.
» Nie spodziewasz się kalendarza na przystanku autobusowym. Zatrzymasz się, by to przeczytać.
» Nie spodziewasz się dymku narzędziowego na zdjęciu twarzy kobiety. Pomyślisz, że to błąd, zatrzymasz się, żeby lepiej się przyjrzeć lub zrobisz zdjęcie tego "błędu", a potem zauważysz, że to było celowe.

Zapamiętywalność: Większość ludzi nie potrzebuje produktu w momencie, gdy widzi reklamę. Dlatego kluczowe jest, by Twoje reklamy były na tyle zapadające w pamięć, żeby przypomnieć sobie o Tobie, kiedy produkt będzie potrzebny.

Są zabawne: Każda z nich wywołuje uśmiech.

Dlaczego to wszystko ma znaczenie?

Badania z zakresu neurobiologii konsumenckiej wykazały, że wysoce skuteczne reklamy dobrze wypadają w trzech kluczowych aspektach:
Uwaga (znajomość + niecodzienność),
Konwersja na długotrwałą pamięć (niecodzienność + humor),
Zaangażowanie emocjonalne (humor).

Te reklamy pokazane powyżej spełniają wszystkie te trzy kryteria.