Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Wykorzystanie znajomego interfejsu w reklamach
Źródło:
Zobacz te trzy reklamy i zastanów się dlaczego są one sprytne:
Każda z nich wykorzystuje absurdalnie powszechny interfejs: wiadomości tekstowe, kalendarz i menu podręczne z kliknięciem prawym przyciskiem myszy.
Te reklamy są sprytne i skuteczne z kilku powodów:
• Efekt znajomości: Skłaniamy się ku rzeczom, które są nam znane.
• Niecodzienność: Są absolutnie nie do zignorowania. Wyróżniają się, przyciągają uwagę i zachęcają do bliższego przyjrzenia się oraz podzielenia się nimi:
» Nie spodziewasz się zobaczyć wątku wiadomości na plakacie. Podejdziesz, żeby to zobaczyć.
» Nie spodziewasz się kalendarza na przystanku autobusowym. Zatrzymasz się, by to przeczytać.
» Nie spodziewasz się dymku narzędziowego na zdjęciu twarzy kobiety. Pomyślisz, że to błąd, zatrzymasz się, żeby lepiej się przyjrzeć lub zrobisz zdjęcie tego "błędu", a potem zauważysz, że to było celowe.
• Zapamiętywalność: Większość ludzi nie potrzebuje produktu w momencie, gdy widzi reklamę. Dlatego kluczowe jest, by Twoje reklamy były na tyle zapadające w pamięć, żeby przypomnieć sobie o Tobie, kiedy produkt będzie potrzebny.
• Są zabawne: Każda z nich wywołuje uśmiech.
Dlaczego to wszystko ma znaczenie?
Badania z zakresu neurobiologii konsumenckiej wykazały, że wysoce skuteczne reklamy dobrze wypadają w trzech kluczowych aspektach:
• Uwaga (znajomość + niecodzienność),
• Konwersja na długotrwałą pamięć (niecodzienność + humor),
• Zaangażowanie emocjonalne (humor).
Te reklamy pokazane powyżej spełniają wszystkie te trzy kryteria.