logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Puzzle

Bądź trochę nieprecyzyjny i tajemniczy


Źródło:



Każdy copywriter powie Ci, żebyś był jak najbardziej klarowny i precyzyjny. Ale czy oby na pewno zawsze tak trzeba robić?

Bycie tajemniczym może mieć wielką moc.

Zobacz przykład reklamy policji z Rejkiawiku: "Wybierz, kto odwiezie Cię do domu":

Policja

Piękno i komizm tej reklamy tkwią w jej niejednoznaczności.

Nie mówi wprost: "Nie pij i nie prowadź, bo inaczej zostaniesz aresztowany, trafisz do szpitala lub możesz nawet umrzeć." Bo gdyby ta reklama przekazywała ten komunikat dosłownie, to pewnie przewracałbyś teraz oczami :-)

Zamiast tego, nietypowy widok 4 samochodów i 4 osób, przyciąga i intryguje.

Czytasz tekst. Spoglądasz na nich ponownie.

Teraz zapala Ci się w głowie żarówka i łapiesz sens reklamy. Dopamina zalewa mózg. Pewnie się uśmiechasz.

A wszystko dlatego, że reklama nie mówi Ci wszystkiego. Przedstawia Ci wszystkie informacje, ale kluczowe momenty są przemilczane. Reklama pozwala Ci samemu wypełnić tą lukę.

A oto kilka kolejnych przykładów:

Reklama gazety The Economist i jej slogan: Nigdy nie czytam 'The Economist'. Stażysta w dziale zarządzania, wiek 42 lata":

The Economist

Reklama zegarka Timex: "Wiesz, która godzina, nie widząc, że masz 1249 nieprzeczytanych maili."

Timex

No i na koniec reklama ostrego sosu Tabasco (chyba nie wymagająca wyjaśnień):

Tabasco

Nie zawsze warto być precyzyjnym. Daj odbiorcy możliwość, by sam sięgnął po myśl, którą chcesz mu przekazać. Kiedy bowiem musimy wykonać wysiłek, by coś zrozumieć, to zapada to bardziej w naszej pamięci. Dlatego reklamy tego typu są bardziej intrygujące, zapadają w pamięć i są zabawne (czego niestety nie można powiedzieć o 99% pozostałych reklam).