logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Zbyt dużo funkcjonalności

Nowe funkcjonalności nie zawsze wychodzą na dobre

Produkt
Źródło:



Seth Godin (mistrz marketingu) na swoim blogu mówi na temat rozrostu funkcjonalności w produktach i zagrożeń z tym związanych. Dodanie nowej funkcjonalności do produktu jest najczęściej bardzo tanie, zwłaszcza jeśli to porównamy z korzyściami jakie daje użytkownikowi (klientowi). Tyle, że raz dodana funkcja prawie nigdy nie jest usuwana. Kiedy doda się wystarczająco dużo funkcji, system załamuje się i przestaje działać.

I wcale nie chodzi tutaj tylko o oprogramowanie. Może to być menu w restauracji (zbyt dużo różnych dań oferowanych klientom powoduje, że nie wiedzą oni co wybrać, a Ty jako restaurator nie jesteś w stanie zadbać o wyśmienitą jakość wszystkich swoich dań) czy deska rozdzielcza samochodu (zbyt dużo kontrolek na desce rozdzielczej powoduje, że jest ona nieczytelna). Inny przykład. Proszę bardzo. To różnorodność wyborów, jakie oferuje się rodzicom w kwestii daty rozpoczęcia lub zakończenia obozu letniego. Słowem, chodzi o to wszystko, gdzie wiele ciężkiej pracy można nieco poprawić po prostu dodając "niewinną" opcję.

W pewnym momencie, Yahoo miało na stronie głównej aż 183 linki. Google z kolei miał tylko dwa. Zgadnij, która z tych wyszukiwarek wiedzie teraz prym na świecie :-) Możesz też przecież zaprojektować w aplikacji samochodowej na telefonie kombinację przycisków, która otwiera np. bagażnik. To się da zrobić - tylko po co.

Nowe funkcjonalności są przydatne. To nie ulega wątpliwości. Jednak ich ciągłe dodawanie do produktu nie może trwać wiecznie. W końcu ten system się załamie i trzeba będzie zaczynać wszystko od początku. I chociaż często trudno jest nam odmówić dodania nowej funkcjonalności do produktu, to powinniśmy to robić w sposób przemyślany. Powinniśmy też być na tyle mądrzy, aby wiedzieć kiedy z pewnych funkcjonalności zrezygnować i które później usunąć z produktu. Pamiętaj - nie każdy jest geekiem. Większość ludzi lubi prostotę i ceni łatwość obsługi bardziej niż dodatkowe funkcjonalności, z których i tak pewnie nigdy nie korzysta.