logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Lodówka

Dlaczego nie warto odwoływać się do rozsądku?

Copywriting Zachowania klienta
Źródło:



Ludzie są głęboko nielogiczni.

Nasze działania w przeważającej mierze napędzane są emocjami.

Dopiero później tworzymy logiczne historie, aby uzasadnić nasze irracjonalne zachowania. A dobrzy marketerzy zdają sobie z tego sprawę i potrafią to wykorzystać.

Dlatego jeśli chcesz przekonać klienta, to nie odwołuj się do logiki. Zamiast tego, skup się na interesach klienta. Innymi słowy skieruj uwagę na to, co jest ważne dla klienta i odwołaj się do jego motywacji.

Przejdźmy do konkretnych przykładów:

Przykład #1: Wysokiej klasy samochód elektryczny (np. Tesla)

Logika:
• Korzyści dla środowiska.
• Oszczędności na paliwie.
• Niskie koszty utrzymania w porównaniu z tradycyjnymi samochodami spalinowymi.

Interes:
• Prestiż związany z posiadaniem najnowszego modelu Tesli.
• Zawrotne przyspieszenie, które robi wrażenie.
• Ciekawe i nietypowe funkcje (jak np. „pierdzące poduszki”).
• Futurystyczna technologia autonomicznej jazdy, która zachwyci Twoich znajomych.

Przykład #2: Aplikacja mobilna do ćwiczeń

Logika:
• Koszt niższy niż karnet na siłownię.
• Wygoda ćwiczenia w domu.
• Różnorodność treningów dostosowanych do różnych celów fitness.

Interes:
• Szybkie efekty, np. uzyskanie wymarzonej sylwetki na wesele.
• Możliwość ćwiczeń w domu bez poczucia oceniania przez innych czy niekomfortowej atmosfery.
• Spersonalizowane plany treningowe, które sprawiają, że użytkownik czuje się wyjątkowo i doceniony.

Przykład #3: Luksusowe produkty do pielęgnacji skóry

Logika:
• Naukowe badania potwierdzające skuteczność produktów.
• Wysokiej jakości składniki.
• Korzyści płynące ze stosowania naukowo opracowanej rutyny pielęgnacyjnej.

Interes:
• Sprzedaż marzenia o nieskazitelnej, idealnej skórze.
• Kuszący fakt, że są to produkty uwielbiane przez gwiazdy.
• Ekskluzywność luksusowej rutyny pielęgnacyjnej, na którą nie każdy może sobie pozwolić.

Przykład #4: Edukacyjne zabawki dla dzieci

Logika:
• Wyjaśnienie, w jaki sposób zabawki wspierają naukę i rozwój dziecka.
• Podkreślenie bezpieczeństwa użytych materiałów.
• Wykonanie z trwałych, wysokiej jakości surowców.

Interes:
• Promowanie wizji, że te zabawki sprawią, że dziecko będzie mądrzejsze.
• Cenny wolny czas dla rodziców, ponieważ dziecko będzie zajęte zabawą.
• Przekonanie, że te zabawki pomogą dziecku osiągnąć sukces w przyszłości.

Przykład #5: Produkty ekologiczne

Logika:
• Szczegółowe przedstawienie korzyści zdrowotnych wynikających z jedzenia ekologicznego.
• Brak szkodliwych pestycydów.
• Pozytywny wpływ rolnictwa ekologicznego na środowisko.

Interes:
• Podkreślenie wyższej jakości smaku produktów ekologicznych.
• Styl życia kojarzony ze zdrowiem i dobrym samopoczuciem, który towarzyszy ekologicznemu jedzeniu.
• Społeczny prestiż związany z podejmowaniem świadomych, proekologicznych decyzji.

Podsumowanie

Wszyscy wiemy, że nie powinniśmy jeść słodyczy i smażonych potraw. Przecież są szkodliwe dla naszego zdrowia.

A jednak prawie każdy z nas je je.

To pokazuje, że logiczne argumenty nie są wystarczająco przekonujące.

Następnym razem, gdy piszesz tekst reklamowy, zastanów się, czy odwołujesz się do logiki, czy do egoistycznych interesów odbiorcy.