Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'
Wielkie marki doskonale wiedzą co zrobić, aby zapaść w pamięci swoich klientów. Opowiadają historie, które wciągają i nieustannie powtarzają swoje przekazy - bezpośrednio i pośrednio - aż w twojej głowie powstanie narracja, która reprezentuje konkretną markę.
To jest właśnie budowanie narracji.
Budowanie narracji to pomysły, wartości i postrzeganie, które chcesz zaszczepić w umyśle swojego idealnego klienta. Jest to jednocześnie fundament każdej skutecznej strategii treści.
Pamiętaj, treści to nic innego jak komunikacja na dużą skalę. Dlatego za każdym razem, gdy tworzysz treść, myśl o niej jako o okazji do budowania konkretnej narracji w czyimś umyśle. Dlatego każda treść musi mieć określony cel.
Najłatwiej zrozumieć ten koncept, zaczynając od większych marek. Narracja Nike brzmi: "Just Do It" (tłum. "Po prostu to zrób"). Każda ich treść wzmacnia tę narrację.
Ale przejdźmy do czegoś bardziej zwyczajnego i niedużego, aby to lepiej zobrazować.
Załóżmy, że w twojej okolicy działają dwie firmy zajmujące się tuningiem samochodów. Oferta jest taka sama. Cena jest taka sama. Nawet budynki wyglądają identycznie. Jedyna różnica tkwi w strategii marketingu treści.
Firma A - tuning samochodów
Publikują zdjęcia "przed" i "po" tuningowaniu samochodów. Ich treści nie wspierają żadnej narracji, a cała komunikacja opiera się jedynie na promowaniu usługi.
To firma, która nie buduje narracji.
Firma B - tuning samochodów
Firma B buduje narrację wokół hasła: "Jedź z pewnością siebie". Każda publikowana treść odzwierciedla ten przekaz.
Wyobraź sobie, że ich filary treści to:
• Filmy z reakcjami klientów + odjazd w stylowym samochodzie
• Seria, w której pytają klienta, jaką piosenkę puści po tuningowaniu samochodu
• Pokazywanie jak czyszczona jest karoseria i wnętrze pojazdu
Widzisz, jak każdy z tych filarów wzmacnia ideę "Jedź z pewnością siebie", nawet jeśli nie jest to bezpośrednio wypowiedziane? O to właśnie chodzi.
Jak znaleźć swoją narrację?
W 99% przypadków jest to punkt przecięcia:
• Twojej misji
• Tego, w co wierzysz
• Tego, co zjednoczy ludzi
Następnie należy to ująć w 3-5 słowach.
Ponownie spójrzmy na przykład firmy B.
• Misja: Pomagać ludziom poczuć się pełnymi życia podczas jazdy samochodem.
• W co wierzą: Wierzymy, że każdy powinien czuć się komfortowo i pewnie, niezależnie od tego, jakim samochodem jeździ.
• Co zjednoczy ludzi: Nie ma nic lepszego na podbudowanie pewności siebie niż jazda świeżo umytym samochodem.
Ujęte w trzech słowach: "Jedź z pewnością siebie".
I to nie jest zwykłe, wymyślone hasło. To jest cel twoich treści. To właśnie treści mają wzmacniać. To jest to, z czym chcesz, aby obecni i przyszli klienci kojarzyli twoją markę.