logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Rezygnacja z subskrypcji

4 strategie na stronę rezygnacji z subskrypcji

Email marketing Newsletter Taktyki marketingowe
Źródło:



Nie wiem czy wiesz, ale Twoja strona rezygnacji z subskrypcji może być zoptymalizowana tak, aby była bardziej pomocna dla Ciebie i jednocześnie zwiększała sprzedaż?

Oto 4 strategie do wdrożenia na Twojej stronie rezygnacji z subskrypcji:

Centrum preferencji

Centrum preferencji daje subskrybentowi możliwość zmiany adresu email lub dostosowania częstotliwości otrzymywania wiadomości.

Na przykład, może wysyłasz maile codziennie, ale niektórzy Twoi czytelnicy woleli by otrzymywać maile od Ciebie tylko raz w tygodniu. Dzięki temu będziesz mógł zatrzymać czytelnika na swojej liście, dostosowując się do jego preferencji.

Poproś o informację zwrotną

Strona rezygnacji z subskrypcji może być świetny źródłem informacji zwrotnych. Możesz na tej stronie zapytać się czytelnika, dlaczego chce zrezygnować z otrzymywania wiadomości od Ciebie. Najlepiej podaj kilka predefiniowanych powodów z polami wyboru. Oczywiście pytania te powinny być opcjonalne, a nie obowiązkowe (nie powinieneś utrudniać procesu wypisania się z listy mailingowej). Będziesz zaskoczony, jak wiele osób poświęci swój czas na udzielenie odpowiedzi.

Te odpowiedzi jakie dają Ci użytkownicy powinieneś wykorzystać w swojej strategii mailingowej. Jak? Oto kilka przykładów:
• Jeśli widzisz, że ludzie odchodzą, bo treść nie jest już dla nich istotna, to zacznij sprawdzać, co się zmieniło w wysyłanych przez Ciebie treściach i popraw to.
• Jeśli ludzie mówią, że nigdy nie zapisali się na Twoją listę, sprawdź jak nowe adresy e-mail trafiają do Twojej bazy mailingowej.

Pokaż inne sposoby na śledzenie Twoich działań

Czasami ludzie nie chcą już więcej otrzymywać wiadomości od Ciebie na skrzynkę mailową, ale mogą być nadal zainteresowani śledzeniem Twoich poczynań. Jeśli jesteś obecny w mediach społecznościowych, podziel się tymi informacjami na swojej stronie rezygnacji z subskrypcji.

Zmotywuj czytelnika do śledzenia Cię w social mediach i tam rozwijaj relacje z użytkownikiem.

Zaoferuj zniżkę na swój produkt lub usługę

Świetną techniką jest dodanie zdania lub dwóch na stronie rezygnacji z subskrypcji, które promują Twój flagowy produkt lub usługę ze znaczną zniżką.

Jeśli subskrybent miał już zamiar zrezygnować, równie dobrze możesz spróbować mu coś sprzedać podczas jego rezygnacji.

Możesz użyć na przykład takiego wpisu: ​"Przykro mi, że odchodzisz. Bez urazy. Ale zanim odejdziesz, chciałem zostawić Ci ten kod rabatowy na 40% zniżki na mój flagowy produkt".