logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Cel

Spraw, by użytkownicy wyznaczali sobie cele

Strategia
Źródło:



Chcesz, aby użytkownicy zostali na dłużej? Spróbuj nakłonić ich do wyznaczenia sobie celu.

Taką właśnie strategię obrała aplikacja do nauki języków Duolingo. Kiedy użytkownik po raz pierwszy rejestruje się na koncie, jest proszony o wybranie celu nauki na 3, 7, 14 lub 30 dni. Wygląda to mniej więcej tak:

Dualingo

I co ważne - użytkownicy nie mogą w żaden sposób pominąć bądź odrzucić tego ekranu (tak wiem - dla marketerów to wręcz tragiczna wiadomość, bo to dodatkowe utrudnienie i dodatkowy krok podczas rejestracji).

Ale to działa!

Duolingo odkryło, że zmuszanie użytkowników do wyznaczania sobie celów zmniejsza odpływ użytkowników, mimo że aplikacja nigdy więcej nie odwołuje się do tego celu. Co więcej - ten dodatkowy ekran (krok w rejestracji) wcale nie przyczyniał się do zwiększenia wskaźnika rezygnacji z rejestracji.

Dlaczego tak się dzieje? Naszym zdaniem użytkownicy, którzy wybierają sobie cel, podjęli wobec siebie wewnętrzne zobowiązanie. To silny motywator. Będą czuć się źle, jeśli tego nie osiągną, i wspaniale, kiedy to osiągną.

Jakie firmy powinny wypróbować tę taktykę? Może to być dobre dla firm sprzedających produkty związane z samodoskonaleniem, edukacją, zdrowiem i fitnessem.