Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'
Marka słodyczy JOYRIDE doświadczyła niedawno spektakularnego wzrostu popularności. Stało się to możliwe dzięki współpracy z Ryanem Trahanem, który objął stanowisko współwłaściciela i dyrektora kreatywnego, wprowadzając na rynek nowe kwaśne żelki.
Produkt wyprzedał się w mniej niż tydzień i trafił na półki ponad 1300 sklepów Target w całych Stanach Zjednoczonych.
Choć możesz pomyśleć, że nie dysponujesz 15 milionami subskrybentów jak Ryan, wiele z zastosowanych przez niego strategii można zaadaptować do własnej marki.
Oto jak to zrobić.
#1. Epicki start z jednym głównym fokusem
Film ogłaszający współpracę JOYRIDE z Ryanem Trahanem, opublikowany na jego kanale, osiągnął ponad 4 miliony wyświetleń w ciągu pierwszych 24 godzin. Dlaczego? Ponieważ był epicki. Przypominał mini-film lub reklamę Super Bowl o niezwykle wysokiej jakości produkcji.
5-minutowy film powstawał przez sześć miesięcy i nawet doczekał się własnego plakatu filmowego na sprzedaż:

I to zadziałało!
„Czułem, że jeśli włożę tyle wysiłku w... plik MP4 na YouTube, to pokaże mojej publiczności, że JOYRIDE to nie jest szybki zarobek - to nie jest dla mnie krótkoterminowa sprawa” - powiedział Ryan Trahan.
#2. Aktywuj swoją publiczność (nie tylko dla pieniędzy i polubień)
Ryan nie poprosił swoich 15 milionów subskrybentów tylko o polubienie filmu i zakup JOYRIDE. Oto, co zrobił, aby stworzyć efekt skali:
• Zmobilizował publiczność wokół detalisty: Chcesz wejść do dużego detalisty? Ryan poprosił swoich obserwujących, aby bezpośrednio oznaczali sklepy Target w mediach społecznościowych, pytając: „Kiedy dostaniemy JOYRIDE?”. To pokazało detalistom bezpośrednie zapotrzebowanie konsumentów. Tak właśnie JOYRIDE trafił na półki do ponad 1300 sklepów Target.
• Wykorzystał konkursy, aby przekształcić klientów w ambasadorów marki: Większość marek używa konkursów do pozyskiwania leadów. Ryan wykorzystał je, aby przekształcić klientów w aktywnych ambasadorów marki. Konkurs: roczny zapas kwaśnych żelków JOYRIDE przyznawany co miesiąc twórcy najczęściej oglądanego materiału UGC (User-Generated Content).
• Współtworzył z społecznością poprzez feedback: Ryan nie tylko promował produkty. Zaprosił swoją publiczność do procesu twórczego, prosząc ich o głosowanie na ulubione smaki - co wykorzystano do wypuszczania kolejnych produktów tej marki.
#3. Wszystko jest okazją do tworzenia treści
Brakuje Ci pomysłów na treści? Zainspiruj się Ryanem Trahanem.
Poleciał, aby osobiście dostarczyć e-rower i roczny zapas produktów JOYRIDE do pierwszego klienta marki, uwieczniając ten moment na wideo.
To pokazało docenienie klienta, jednocześnie tworząc okazję do tworzenia nowych treści.
Jak Ty możesz wdrożyć te strategie?
Oto, co możesz zastosować — nawet jeśli nie masz 15 milionów obserwujących:
• Próbujesz wejść do sprzedaży detalicznej? Przeprowadź kampanię z influencerem i poproś wszystkich o oznaczanie detalisty.
• Zorganizuj konkurs dla swoich klientów — najlepszy materiał UGC wygrywa.
• Wykorzystaj opinie społeczności do publicznego opracowywania nowych produktów.
Stosując te taktyki, możesz zwiększyć zaangażowanie swojej publiczności i osiągnąć sukces podobny do JOYRIDE.