Fabryka biznesu
Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.
Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'Intuicyjnie wiemy, że wzornictwo, którego używamy, powinno pasować do tego, co staramy się przekazać w naszych komunikatach.
Ale jak dokładnie?
Wyobraź sobie nagłówek strony internetowej, który mówi: "Najfajniejsza podróż, jaką kiedykolwiek będziesz miał". A następnie używa blokowych czcionek w stylu lat 90-tych i jest podzielony na kwadraty i linie proste. To nie jest zbyt ekscytujące.
Albo co powiesz na wizytówkę, której slogan mówi tak: "Najbardziej wiarygodny doradca podatkowy w mieście", a następnie jest pełna falistych linii i psychodelicznych kształtów. To nie sprawia wrażenia zbyt stabilnego i przewidywalnego, prawda?
Pomyślisz pewnie: "To oczywiste". Z perspektywy czasu większość rzeczy tak zwykle wygląda. A jednak nasze przeczucie oszukuje nas cały czas.
Oto, co powinieneś zrobić, aby osiągać wyniki, zgodnie z najnowszymi badaniami naukowymi.
Jeśli ludzie kupują Twój produkt głównie dlatego, że jest skuteczny, bezpieczny i niezawodny (np. środki na owady, buty robocze, ubezpieczenie zdrowotne), używaj wzornictwa, które wygląda i jest odczuwane jako uporządkowane (np. geometryczne kształty, proste linie, symetryczne układy).
Jeśli ludzie kupują Twój produkt głównie dlatego, że jest ekscytujący, zabawny i przyjemny (np. świeca zapachowa, modne trampki, romantyczna restauracja), używaj wzorów i kształtów, które wyglądają na nieustrukturyzowane (np. niekompletne kształty, zaokrąglone linie, nieprzewidywalne układy).
Stosuj te zasady projektowania wszędzie (np. przy projektowaniu produktu, loga, reklamy, strony internetowej, układu sklepu, opakowania). Ludzie bardziej polubią Twoją markę i chętniej będą ją wybierać.
Na przykład reklama perfum uzyskała od 25% do nawet 39% więcej kliknięć, gdy wygląd perfum odpowiadał opisanemu pozycjonowaniu:
W ramach serii 6 eksperymentów zamieszczono na Facebooku reklamy fikcyjnych perfum, które zostały kliknięte 2503 razy. Perfumy zostały opisane jako hedoniczne ("Wspaniałe. Świetne na specjalne i zabawne okazje") lub użytkowe ("Długotrwałe. Świetne do pracy i na co dzień"). Butelka perfum w reklamie miała proste (strukturalne) lub faliste (niestrukturalne) linie. I oto co się okazało:
• Uzyskano o 39% kliknięć więcej (2,53% CTR w porównaniu do 1,82% CTR), gdy w reklamie zastosowano opis użytkowy z ustrukturyzowanym projektem (w porównaniu z nieustrukturyzowanym projektem)
• Uzyskano o 25% kliknięć więcej (2,54% CTR w porównaniu z 2,03% CTR), gdy reklama wykorzystywała opis hedoniczny z nieustrukturyzowanym projektem (w porównaniu z projektem ustrukturyzowanym)
Dlaczego to działa?
• Strukturalne projekty i wzornictwo w nich używane sprawiają wrażenie zorganizowanych, stabilnych i przewidywalnych. Marka wydaje się więc skuteczna i niezawodna.
• Wzornictwo nieuporządkowane sprawia wrażenie zaskakującego, dynamicznego i nieprzewidywalnego. Dzięki temu marka wydaje się zabawna i ekscytująca.