logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Dziwne reklamy

Nie bądź tak cholernie nudny. Reklamy, które przyciągają, bo są dziwne.


Źródło:



Ludzki mózg ewoluował tak, by natychmiast wykrywać wszystko, co nietypowe. Dziwność mogła oznaczać zagrożenie, ale też okazję do zdobycia przewagi.

Dlatego właśnie coś szokującego, dziwnego lub niepasującego zatrzymuje naszą uwagę znacznie bardziej niż to, co przewidywalne.

Ale problem polega na tym, że adaptujemy się błyskawicznie.

Nawet coś, co nas kiedyś zaskakiwało – staje się tłem.

To właśnie mówi prawo słabych współczynników kliknięć (The Law of Shitty Clickthroughs):

„Z czasem każda skuteczna strategia marketingowa przestaje działać.” — Andrew Chen

Pierwszy banner reklamowy w historii miał CTR 78%. Dziś średni CTR Google Display to… 0,6%.

Marketerzy psują wszystko

Każda skuteczna taktyka:
• Jest kopiowana bez końca.
• Przestaje być nowa.
• Zaczyna być ignorowana.

Dlatego fundamentalną zasadą skutecznego marketingu jest: Nie bądź nudny.

Przykład #1: Człowiek z opaską – kampania Hathaway

David Ogilvy na sesję zdjęciową zabrał... opaskę na oko.

David Ogilvy

Bez briefu, bez powodu. Po prostu wpadł na to, żeby jeden z modeli miał opaskę.

Wynik? Marka Hathaway sprzedała wszystkie koszule w mieście.

Ogilvy i Hathaway stali się ikonami. A wszystko przez głupi pomysł za 50 centów, który zatrzymał uwagę i wzbudził ciekawość.

Przykład #2: Bransoletka jak z aresztu domowego

Marka obuwnicza Labucq opublikowała reklamę, w której modelka miała na nodze... coś wyglądającego jak elektroniczny nadajnik dla więźniów.
• Zero wyjaśnień.
• Komentarze pełne domysłów.
• Zatrzymanie uwagi, kliknięcia, ruch.

Link do filmu z reklamą: tutaj

Przykład #3: Reklama Guinnessa, która nic nie mówi... przez 83 sekundy

Zasady, które łamie ta reklama:
• 16 sekund ciszy przed pierwszym słowem,
• 23 sekundy bez zmiany kadru,
• 83 sekundy, zanim wiadomo, co to za marka.

Ale wszystko to odzwierciedla hasło marki: „Dobre rzeczy przychodzą do tych, którzy czekają.”

Reklamę, uznawaną za jedną z najlepszych w historii, możesz zobaczyć tutaj.

Przykład #4: Cadbury – goryl i perkusja

Reklama z gorylem, który gra na perkusji do „In the Air Tonight” Phila Collinsa.

• Absurdalna.
• Bez żadnego logicznego związku z produktem.
• A jednak – viral.

Ogilvy by powiedział: „to zbyt losowe” – ale ludzie i tak nie mogli przestać oglądać.

Reklamę możesz zobaczyć tutaj.

Przykład #5: Reklama Chuck Testa i „Black & White People Furniture”

Dwie reklamy, które są tak dziwne, że trudno oderwać wzrok:

• Chuck Testa: taksidermia w absurdalnych sytuacjach (Zobacz: tutaj).
• Red House: reklama mebli „dla czarnych i białych ludzi” – dziwna, niekomfortowa, ale viralowa (Zobacz: tutaj).

Efekt? Oglądasz do końca tylko po to, żeby zrozumieć, co właśnie widziałeś.

Przykład #6: „Nie uwierzyłbyś, ile tego jest…”

• Przesadnie elegancki angielski akcent i ubiór
• Wulgarność (np. opisywanie kupy).
• Zero wstydu.

Jedna z najlepszych hooków w historii reklamy, a film możesz zobaczyć tutaj.