logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Landing page

7 niedocenianych porad dotyczących strony lądowania

Landing page
Źródło:



Tworząc stronę lądowania (tzw. landing page) musimy się skupić na tym, aby miała ona jak największy współczynnik konwersji. Bo dla stron lądowania to jedyny wyznacznik ich skuteczności.

Poznaj siedem niedocenianych wskazówek, które maksymalizują współczynnik konwersji dla stron lądowania:

Wskazówka 1: Skróć nagłówek

Krótsze nagłówki szybciej się czyta i są łatwiejsze do zrozumienia. Staraj się, aby nie były dłuższe niż 6-7 słów.

Dobrym pomysłem na nagłówek jest złożenie czytelnikowi pewnej obietnicy.

Wskazówka 2: Proste wezwanie do działania

CTA (call to action) czyli wezwanie do działania powinno znaleźć się już na górze strony (tak, aby użytkownik nie musiał tej strony przewijać) i być na tyle proste, aby użytkownik wiedział co ma zrobić. Jeśli Twoje CTA nie zostanie zidentyfikowane przez użytkownika, to go straciłeś, a tym samym tracisz konwersję.

CTA musi być widoczne i się wyróżniać na stronie (dobierz odpowiednio kolory).

Wskazówka 3: Używaj liczb w swoim dowodzie społecznym

Liczby są konkretne. Sprawiają, że to, co mówisz, jest bardziej wiarygodne, ponieważ jest to konkretny fakt. W liczbach nie ma nic niejasnego.

Na przykład kiedy Shopify mówi Ci, że "zaufało im 1 700 000 firm", to jest to o wiele lepsze stwierdzenie niż "zaufało nam wiele firm".

Wskazówka 4: Zmniejsz liczbę zbieranych danych

Staraj się w formularzu na stronią lądowania zbierać tylko niezbędne dane (czym mniej tym lepiej). Zastanów się czy nie wystarczy Ci jedynie adres email. Nie zawsze potrzebujesz imię, nazwisko czy numer telefonu użytkownika. Odstraszasz ludzi tyloma pytaniami. Aby zwiększyć współczynnik konwersji strony lądowania, ułatw potencjalnemu klientowi przesłanie formularza. Wymagaj po prostu od niego mniej pól formularza do wypełnienia.

Wskazówka 5: Pisz do jednego użytkownika

Większość stron lądowania próbuje dotrzeć do wszystkich za pomocą niejasnego, uproszczonego języka. Robiąc tak tylko wprowadzasz swoich czytelników w błąd.

Twórz swój przekaz jakbyś pisał tylko do jednego użytkownika, jednego klienta - tak jakby był on Twoim jedynym czytelnikiem.

Wskazówka 6: Rozwiązuj jeden problem

Częstym błędem stron lądowania jest rozwiązywanie wielu problemów jakie ma jeden czytelnik. Tymczasem dobry landing page powinien skupić się na rozwiązaniu jednego dużego i konkretnego problemu użytkownika.

Wskazówka 7: Powiedz użytkownikowi jakie działanie ma wykonać

Powiedz swojemu czytelnikowi co dokładnie zamierzasz dla niego zrobić. Wyraź to dokładnie na swoim landing page'u. Nie staraj się być mądrym, tylko pomocnym.

Każde wezwanie do działania powinno mówić czytelnikowi co ma teraz zrobić (np. "pobierz pierwszy rozdział", "zacznij sprzedawać"). Takie wezwania są duże lepsze niż ogólniki typu "Rozpocznij" albo "Następny krok". Musisz powiedzieć użytkownikowi dokładnie co będzie dalej.