logo

Marketing: wskazówki i strategie

Praktyczne porady i strategie marketingowe, które łatwo wdrożysz w swoim biznesie.

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Beyoncé

Bądź jak Beyoncé: motywuj za pomocą tajemnicy

Taktyki marketingowe
Źródło:



Czy wolałbyś wygrać wycieczkę na Hawaje? Czy może tajemniczą nagrodę o tej samej wartości?

Okazuje się, że ludzie są bardziej zmotywowani przez tajemniczą nagrodę niż wtedy, gdy wiedzą, co jest nagrodą.

Ludzie uwielbiają marzyć. 

Wiedziała o tym Beyoncé, kiedy wydała swój album Renaissance. Dała ludziom możliwość zakupu "tajemniczego pudełka" o wartości 40 dolarów.

Ludziom mówiono ogólnie, co jest w środku: 
• Kolekcjonerskie pudełko
• Płyta CD
• 4-panelowy Softpak
• Koszulka
• Książeczka z fotografiami
• Mini plakat

Mieli również możliwość wyboru jednej z czterech różnych "póz". To była poza Beyoncé na koszulce, tyle że nikt nie wiedział co to właściwie oznacza.

Pakiet Beyoncé

Co może zrobić wierny fan Beyoncé, jeśli nie kupić wszystkich czterech?

Oznacza to, że lojalni fani kupili cztery kopie jej albumu za 160 dolarów, podczas gdy normalnie jej album sprzedawany jest jedynie za 18 dolarów. To 9-krotny wzrost wartości zamówienia.

Beyoncé wyprzedała wszystkie swoje tajemnicze pudełka w niecałe dwa dni. Album okazał się jednym z największych w tym roku i jednym z największych w jej historii.

Ty też możesz użyć pewnej tajemnicy, aby zmotywować swoich klientów.