logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Bezcenny składnik

Bezcenny składnik czyli reklama firmy farmaceutycznej


Źródło:



Chyba każdemu, kto ma chociaż blade pojęcie na temat reklamy, nie trzeba mówić jak ważny jest nagłówek. Nagłówek ma zachęcać do zapoznania się z treścią reklamy. Jeśli masz zły nagłówek, to nawet jeśli treść samej reklamy będzie powalająca, to i tak pewnie jej prawie nikt nie przeczyta, to nie zły nagłówek do tego skutecznie zniechęci.

I właśnie ten wpis będzie dotyczył jednego z najskuteczniejszych nagłówków w historii reklamy drukowanej. Dotyczyć on będzie firmy Squibb - potentata na rynku farmaceutycznym.

Do 1921 roku firma Squibb była głównie znana w środowisku medycznym. Chciała jednak ze swoimi produktami dotrzeć do gospodarstw domowych i zareklamować produkty lecznicze, które znajdują się praktycznie na każdej półce w łazience. Firma Squibb obawiała się jak zareaguje na to środowisko medyczne. Była przekonana, że medycy bardzo krytycznie przeanalizują reklamy skierowane do ogółu społeczeństwa.

Dlatego głównym zadaniem marketera było stworzenie serii reklam, które sprzedadzą produkty firmy Squibb społeczeństwu, a jednocześnie nie obrażą wrażliwego na rozgłos zawodu lekarza. Tym zadaniem miał się zająć Raymond Rubicam - copywriter zatrudniony w agencji N. W. Ayer & Son.

Firma Squibb wykonała ciężką pracę, aby przekonać młodego Rubicama o swoich wysokich standardach zawodowych i znaczeniu swojego wkładu w naukę medycyny. Do tego stopnia, że Rubicam przyznaje do dziś, że jego wysiłki, aby stworzyć coś co wykracza poza utartym szlak "wciąż są bolesne w jego głowie". Napisanie tej reklamy stało się obsesją Rubicama. Tworząc tekst reklamy napisał dziesiątki nagłówków. Pewnej nocy o drugiej nad ranem wydawał się tak samo daleki od rozwiązania tego problemu jak zawsze. Idąc spać zaczął zbierać kartki z napisanymi nagłówkami i nagle wpadł na pomysł, aby z dwóch nagłówków stworzyć jeden. Jeden z nich mówił o "bezcennym składniku", a drugi o "honorze i uczciwości".

Jak wspomina Rubicam: "Od razu skojarzyły mi się te dwie kwestie i wiedziałem, że mam nagłówek, który rozwiązuje problem: Bezcennym składnikiem każdego produktu jest honor i uczciwość jego twórcy."

Hasło "Bezcennym składnikiem każdego produktu jest honor i uczciwość jego twórcy" stało się stałym elementem reklamy Squibb i pojawia się praktycznie na wszystkim, co nosi nazwę Squibb. Reklama okazała się ogromnym sukcesem, a w ciągu następnych 25 latach firma wielokrotnie zwiększała nakłady na reklamę.