logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Społeczność

Postaw na społeczności

Social media Taktyki marketingowe
Źródło:



Nie ma praktycznie żadnych wątpliwości, że rosnące koszty reklam Google, spadek efektywności reklam na Facebooku i Instagramie, spowolnienie gospodarcze sprawią, że rok 2023 będzie bardzo trudny dla marketerów i ludzi zajmujących się sprzedażą i promocją.

Gdzie więc szukać szans rynkowych? Który kanał może mieć wysokie ROI, który zapewni nam stały i pewny wzrost w 2023 roku? Tą odpowiedzią są:

Społeczności

To właśnie w społecznościach Twoi idealni klienci spędzają czas i rozmawiają. Te społeczności to kopalnie złota dla nowych klientów, influencerów, ewangelistów marki i nieskończonych możliwości.

Większość osób nie zdaje sobie sprawy ile społeczności istnieje w danej niszy. Są to między innymi prywatne grupy na Facebooku, subreddity, serwery Discord, kanały Slack i natywne społeczności online... Słowem - jest ich cała masa praktycznie w każdej niszy rynkowej.

Pytanie tylko jak dostać się do tych społeczności i wykorzystać je do swoich celów biznesowych? Przecież moderatorzy nie pozwolą mi umieszczać postów promujących mój produkt, prawda? Dokładnie tak jest. Dlatego, jeśli chcesz czerpać ze społeczności, to musisz wykonać jedną z tych czynności:

1. Partnerstwo ze społecznością

Po prostu dotrzyj do moderatora i zapytaj, czy możesz "przekazać" jakieś fundusze, aby stać się partnerem społeczności i móc w jakiś sposób promować swój produkt np. zachęcać do udziału w webinarze, dawać darmowe dostępy lub przeprowadzić inne działania marketingowe angażujące daną społeczność.

2. Barter ze społecznością

Jeżeli dana społeczność jest odpowiednia dla Ciebie do pozyskiwania docelowych klientów, to pewnie Twoja lista dotychczasowych klientów będzie idealnie pasować do tej społeczności, a więc Twoi dotychczasowi klienci mogą chcieć dołączyć do tej społeczności. Zawrzyj więc z moderatorem danej społeczności umowę barterową, dzięki której będziecie nawzajem się promowali i stwarzali sobie nowe możliwości.

3. Stań się częścią społeczności

To najbardziej pracochłonna i czasochłonna metoda, ale chyba też najbardziej opłacalna. Dołącz do społeczności i bądź w niej aktywnym uczestnikiem. Dodawaj posty, ciekawe historie, zadawaj pytania i udzielaj odpowiedzi innym członkom społeczności. Innymi słowy zbuduj reputację wśród społeczności, a ludzie będą naturalnie zainteresowani Tobą, tym co robisz i co możesz zrobić dla nich.