logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Kieliszek wina

Umieszczaj w swoich kreacjach przedmioty, które można chwycić, aby zwiększyć sprzedaż

Taktyki marketingowe
Źródło:



W jednym z eksperymentów naukowcy potroili liczbę zapisów do programu lojalnościowego stosując bardzo prosty trik, który aż wydaje się niemożliwy, żeby był prawdziwy. Umieścili oni w odpowiednim miejscu w reklamie graficznej… obieraczkę do warzyw. Tylko nie myśl sobie, że wystarczy dodać w każdej reklamie wspomnianą obieraczkę do warzyw i masz gotowy przepis na sukces. To nie o to w tych chodziło.

Okazuje się, i jest na to racjonalne wyjaśnienie, że warto umieszczać przedmioty, które da się chwycić ręką, w pobliżu Twojego produktu, który pokazujesz w swoich kreacjach (np. na stronie internetowej, w reklamie). Ten przedmiot łatwy do chwycenia ręką powinien być ustawiony w taki sposób, aby był łatwo był osiągalny prawą ręką oglądającego.

Wnioski
• Ludzie chętniej wybierają i kupują przedmioty, które można łatwo chwycić prawą ręką. To samo dotyczy produktów umieszczonych w pobliżu tych przedmiotów.
• W eksperymentach technika ta potroiła liczbę zapisów do programu lojalnościowego, a badani twierdzili, że są o 13,9% bardziej skłonni kupić obraz, gdy po jego prawej stronie znajduje się kieliszek do wina.

Obraz i kieliszek z winem

Dlaczego to działa?
• Kiedy widzimy przedmiot, który z łatwością możemy chwycić naszą dominującą ręką, mamy poczucie, że już go posiadamy. Efekt ten przenosi się na inne przedmioty znajdujące się w pobliżu.
• Uwaga: technicznie rzecz biorąc, dla osób leworęcznych jest odwrotnie (powinieneś umieszczać przedmioty po lewej stronie). Tyle, że 90% ludzi jest praworęcznych.

Link do badań znajdziesz tutaj.