logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

MasterClass

Zobacz jak MaserClass stał się warty 2,7 miliarda dolarów w oparciu o działania SEO

Content Marketing
Źródło:



MasterClass, ale to potężna firma edukacyjna sprzedająca różnego rodzaju kursy, która warta jest już ponad 2,7 miliarda dolarów. Co miesiąc odwiedza ją ponad 11 milionów użytkowników, a sama wartość ruchu organicznego znacznie przekracza 4 miliony dolarów miesięcznie. W jaki sposób MasterClass osiągnął tak duży sukces? Okazuje się, że bazując na… SEO.

Wyszukiwanie jest głównym źródłem ruchu dla MasterClass. A to dlatego, że do stron MasterClass prowadzi ponad 601 tysięcy linków i aż 49,3 tysiąca domen linkuje do tej strony. Tyle, że kluczem do sukcesu jest to, w jaki sposób ludzie z MasterClass optymalizują ten ruch na podstawie intencji wyszukiwania.

Musisz wiedzieć, że za procesem wyszukiwania czegoś w wyszukiwarce (np. Google) zawsze stoi pytanie "dlaczego". Każda osoba, która wykonuje wyszukiwanie w Google, szuka jednej z czterech rzeczy:

Informacji - ludzie szukają konkretnych pytań lub chcą zagłębić się w określony temat.
Nawigacja - ludzie szukają konkretnej strony internetowej.
Transakcja - ludzie szukają konkretnego produktu (już wiedzą, czego szukają).
Porównanie - ci ludzie potrzebują więcej informacji lub przekonania, ale ogólnie chcą kupić produkt.

Rozumiejąc "dlaczego" będziesz mógł zaplanować "jak" prowadzić do działania SEO.

Dlatego MasterClass w swoich działaniach skupia się na informacyjnych intencjach użytkownika czyli odpowiada na pytania jakie użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę np. "Ile łyżeczek mieści się w jednej łyżce stołowej?".

MasterClass stworzył ogromną ilość artykułów odpowiadających na częste pytania użytkowników. W ten sposób zapewnia sobie ruch na stronę, a tym samym napędza marketing na górze lejka sprzedażowego.

Masterclass tworzy artykuły (ma ich już ponad 10 tysięcy), które pomagają pojedynczemu użytkownikowi rozwiązać jego problem lub dostarczyć mu potrzebnej informacji.

Tyle, że przyciągnięcie ruchu na stronę to dopiero pierwszy krok i wcale nie gwarantuje sprzedaży. Dlatego Masterclass łączy każdy artykuł z konkretnym kursem, prowadzonym przez konkretnego instruktora i skupionym wokół tematu, który odnosi się do informacji, których szukają użytkownicy. Zatem każdy artykuł zawierający dużą dawkę informacji jest łączony z odpowiednim kursem na platformie MasterClass. W ten sposób ludzie trafiają na ofertę kursu, który odpowiada poszukiwanym przez nich informacjom.

Ale to nie koniec, bo przecież nie zawsze ktoś kupi kurs od razu. I tutaj właśnie MasterClass wykorzystuje remarketing. Jeśli będziesz serfować sobie po Internecie, oglądać filmy na YouTube albo czytać posty na Facebooku lub Instagramie, to MasterClass będzie Ci wyświetlał reklamy kursu, którym byłeś początkowo zainteresowany.

Cała strategia MaserClass, dzięki której stał się on wiodącą firmą sprzedającą kursy, wygląda mniej więcej tak:
1. Wyszukiwałeś w Google "Jaka jest różnica między żółtkami a białkami jaj?".
2. Kliknąłeś na link prowadzący do artykułu MasterClass.
3. Tak trafiłeś na kurs gotowania Gordona Ramseya.
4. Nie kupiłeś kursu.
5. Wyświetlane Ci są różne reklamy remarketingowe na Youtube, Facebooku i Instagramie dotyczące kursu Gordona Ramseya.

Więcej na temat tej strategii przeczytasz w naszym artykule.