logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

Dowód marketingowy

Trzy rodzaje dowodów marketingowych, aby zbudować zaufanie

Dowód społeczny Psychologia
Źródło:



Żeby coś sprzedać, musisz zdobyć zaufanie kupującego. A z tym najczęściej jest największy problem, bo ludzi nie ufają marketerom (np. w ankiecie Gallupa dotyczącej etyki w zawodzie w 2020 roku Amerykanie wskazali marketera jako zawód o najmniejszym zaufaniu, wyprzedający w tym rankingu jedynie sprzedawców samochodów). Dzieje się tak dlatego, że marketerzy obiecują więcej niż klient w rzeczywistości dostaje. Współcześni nabywcy są bardziej sceptyczni wobec reklam i przekazów marketingowych niż kiedykolwiek wcześniej.

Dlatego, żeby coś teraz sprzedać, trzeba udowodnić, że produkt spełniać będzie oczekiwania klienta (a wręcz powinien je znacznie przewyższać). Melanie Deziel, wiceprezes ds. marketingu w The Convoy i autorka książki "Prove it", twierdzi, że ciężar dowodu spoczywa na właśnie na marketerach. Porównuje ona marketerów do adwokatów na sali sądowej, gdzie sędzią i ławnikami są klienci. Muszą oni przekonać sceptyczną publiczność do wyboru ich produktu zamiast produktów konkurencji. Muszą więc przedstawić argumenty przemawiające za ich produktem.

Według Deziel zaufanie klienta możemy zdobyć na trzy sposoby:

1. Potwierdzenie

Potwierdzenie polega na wykorzystaniu wiarygodności i opinii ekspertów i "świadków" (tj. zadowolonych klientów, klientów, pracodawców itp.) w celu zdobycia zaufania klientów.

2. Demonstracja

Demonstrowanie przekazu marketingowego oznacza pomaganie ludziom w przekonaniu się o wartości produktu poprzez bezpłatne próby, historie sukcesu i dokumentację wizualną.

3. Edukacja

Wreszcie, możesz udowodnić, że Twój przekaz marketingowy jest prawdziwy, edukując ludzi za pomocą treści informacyjnych i sesji coachingowych, zanim klienci kupią Twój produkt.