logo
Strona główna > Fabryka biznesu

Fabryka biznesu

Fabryka biznesu to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. Znajdziesz tutaj odpowiednie narzędzia do prowadzenia biznesu, marketingowe porady, sprzedażowe triki, pomysły na biznes i ciekawe artykuły.

Wyszukiwarka przeszuka całą 'Fabrykę biznesu'

Brak dostępu

Nie masz dostępu do zasobów 'Fabryki biznesu'. Wykup dostęp do 'Fabryki biznesu' i korzystaj ze wszystkich taktyk i wskazówek marketingowych, sprzedażowych, reklamowych i biznesowych.

 

CTA

Jak zrobić dobre wezwanie do działania (CTA)?

Copywriting Email marketing
Źródło:



Co się wydarzy jeśli mama w dzieckiem pójdzie do dużego supermarketu i wejdzie z nim w alejkę ze słodyczami? Dziecko raczej nie będzie skłonne opuścić tego działu sklepu, jeśli nie wybierze dla siebie jakiegoś słodkiego przysmaku. Problem w tym, że takim dziale są setki (jak nie więcej) różnych słodyczy. Mnóstwo opcji do wyboru. Dziecko będzie przytłoczone patrząc na te wszystkie słodkie wyroby i podjęcie decyzji pewnie będzie trwało z 15 minut (jak nie więcej).

A gdyby ta mama umówiła się z dzieckiem, że owszem - kupi mu coś słodkiego i dziecko samo może sobie wybrać łakocie, ale pod warunkiem, że zrobi to przed kasą. Jest tam znacznie mniej słodyczy do wyboru, a poza tym dziecko będzie miało już ograniczony czas na wybieranie (kolejka się w końcu przesuwa i do kasy podchodzą kolejne osoby).

Jaki będzie wyniki takiego zabiegu? Dziecko podejmie decyzję dużo szybciej.

Pewnie się zastanawiasz po co ta cała cukierkowa gadka przy omawianiu taktyk marketingowych. No właśnie, te cukierki to dobre porównanie do linków CTA (call to action) w Twoich mailach.

Zbyt wiele opcji i czytelnik staje się przytłoczony. I być może w ogóle nie podejmie żadnej akcji.

Chcesz mieć pewność, że Twoje CTA będą konwertować na wysokim poziomie, to czytaj dalej?

Co to jest CTA?

CTA to skrót z języka angielskiego call to action co w dosłownym tłumaczeniu na język polski oznacza wezwanie do działania. Najczęściej jest to Jest to link lub przycisk w Twoim mailu lub na Twojej stronie internetowej, który prowadzi czytelnika do akcji, którą chcesz, aby on podjął.

Zazwyczaj chcesz mieć 1 (maksymalnie 3) CTA w mailu. Każda większa ich ilość może przytłoczyć czytelnika i spowodować, że nie podejmie on żadnej akcji (tak jak w przykładzie ze słodyczami powyżej).

Jak zatem sprawić, aby Twoje CTA było skuteczne? Oto cechy silnego CTA:

Jasność
Wezwanie do działania powinno być wyraźnie wyeksponowane i jasno sformułowane, aby odbiorcy dokładnie wiedzieli, jakie działania mają podjąć. Kilka przykładów: "Kup teraz", "Uzyskaj 50% zniżki", "Umów się na rozmowę 1:1".

Konkretność
CTA powinno być konkretne, a więc musi być dla odbiorcy jasne co ma zrobić (np. "kupić teraz") i jakie będzie ten odbiorca miał z tego korzyści.

Pilność
Stworzenie poczucia pilności może zachęcić odbiorców do podjęcia natychmiastowych działań. Można to osiągnąć za pomocą sformułowań takich jak: "tylko przez ograniczony czas" lub "oferta wygasa o północy".

Personalizacja
Personalizacja wezwania do działania może zwiększyć zaangażowanie i współczynniki konwersji. Użycie imienia odbiorcy lub innych jego danych osobowych w wezwaniu do działania może sprawić, że będzie ono bardziej trafne i ukierunkowane.

Kontrast
CTA ma przyciągać uwagę, a więc powinno być umieszczone w kontrastowym, odważnym kolorze. Możesz też zastosować pogrubienia lub podkreślenia.

Umiejscowienie
Upewnij się, że umieściłeś wezwanie do działania w miejscu, w którym czytelnik jest już przekonany i gotowy do wykonania kolejnego kroku. Warto również ponowne umieścić wezwania do działania pod koniec wiadomości e-mail/oferty dla osób, które lubią przewijać tekst sam dół.

I ostatnia rada. Zawsze przeprowadzaj testy A/B dla swoich CTA. Pomoże to określić, który wzór i sformułowanie jest najbardziej skuteczne dla określonej grupy odbiorców.